Automobilka Audi se před pár dny opět vyznamenala a nesmazatelně se zapsala do světa elektrické energie modelem E-tron. Tahle vlajková loď si do štítku zapíše název Q8. Masivní SUV nabité elektřinou a designem posunuté na naprosto jinou, modernější úroveň. Audi vždycky vědělo, jak se na trhu prosadit. S novým modelem ovšem převálcuje většinu konkurence.
Výrobci z Ingolstadtu ovšem nepřicházejí na trh pouze s jednou variantou, na kterou by vsadili všechny žetony. V arsenálu mají několik motorizací a dva typy karoserie. Q8 se tak mezi zákazníky dostane jako klasické SUV a také Sportback. Ani marketing v Audi nepodcenili. Svou reklamu opřeli a tvrdá fakta, která by mohla znít takto: „Výkon, design, pohodlí, dojezd. V tom všem jsme na přední příčce světové produkce.“
Za tento luxus v jiskřivém balení si pochopitelně tučně zaplatíme. Od února, kdy bude Q8 v prodeji, se cena vyšvihne vysoko na milion korun. Není to samozřejmě nic překvapivého. Audi nikdy nebyla levná značka a za inovativní technologie spojené se skvostným designem si nechá po zásluze zaplatit.
Design
Ať se bavíme o klasickém modelu Q8 nebo o verzi Sportback, v obou případech nás zaručeně okouzlí přední část, která se sice drží zavedeného konceptu, nabízí ale zcela nový a svěží nádech sportovního designu. Logo čtyř kruhů je 2 D, mříž masky pořádně zvětšená. Na první pohled bychom absolutně nepoznali, že se jedná o elektromobil. Dalším výrazným prvkem je zadní část, která se vyznačuje převážně LED světlomety protáhlými po celé šířce. Tohle SUV zkrátka nemá na trhu obdoby.
Interiér kombinuje kvalitní materiály sedadel a palubní desky s novým technologickým pokrokem. Mnoho míst totiž začalo sloužit jako podklad pro obrazovky. Fyzická tlačítka vymizela téměř úplně.
Motory a výkony
Q8 50 i Q8 50 Sportback nabízí shodně po dvou motorech s celkovým výkonem 340 koní a krouticím momentem 664 Nm. Ten je hodně smrtící. Baterie 95 kWh pak zajišťuje dojezd až 502 km. To už je solidní výkon. V poslední řadě si posviťme na SQ8. Tenhle model nabízí výkon přes 590 koní a krouticí moment až 970 Nm. Za tuhle hračku se vyplatí si připlatit.
Verdikt
Abnormální výkon, výtečný dojezd, skvostný design. Audi se skutečně předvedlo. V Německu se zatím cena pohybuje v přepočtu kolem částky 1,87 milionu korun. Ano, je to skutečně hodně peněz. Q8 za to ale stojí.