Praví se, že pokud jde o víno a auta, Italové jsou opravdu nepřekonatelní. V posledním segmentu si nově pojistili první místo. Světu se představil nový model od věhlasné a snad nejznámější automobilky světa Lamborghini. Huracán STO je nové super výkonné auto, které dokáže přetavit výkon i design v naprostou symfonii. Tenhle stroj je technologicky na zcela jiné úrovni.
Jak sama automobilka tvrdí, nový model Huracán STO (Super Trofeo Omologata) posbíral know-how, které firma nasbírala za opravdu dlouhou kariéru, a stal se tak doslova technologickým klenotem. Výrobci si dali záležet na tom, aby z auta odstranili přebytečnou váhu, vyladili aerodynamiku a přispěli motoru nějakými koňskými silami navíc. Výsledek, který před námi stojí, je dech beroucí. Přestože si Huracán STO drží zajeté linie, na dráze se chová naprosto ojediněle a dravě.
Design
Motto nového modelu od začátku znělo: „ani gram hmotnosti navíc.“ Tohle super auto musí podat na dráze nejlepší výkon a nic mu v tom nesmí bránit. Výrobci tedy udělali pochopitelný krok. 75 % celého vozidla je vyrobeno z karbonu. Design byl pak navržen pod taktovkou aerodynamiky. Ta je oproti jiným modelům kvalitou posunutá úplně jinam. Léta vývoje se vyplatila. Výsledek tedy zní: 1 339 kg suché hmotnosti. Takto se mají vyrábět sportovní automobily.
Délka 4,547 m a šířka 1,945 m bez zrcátek. Rozvor kol se pak vyšplhal na 2,62 m. Přední části dominují dva obří průduchy, které drží v maximální rychlosti 310 km/h Huracán při zemi. Stejně se o to snaží přední nárazník a zadní, úchvatný spoiler. Lamborghini se pohybuje na 20palcových kolech s překrásnou hvězdicovou texturou.
Interiér byl navržen podle svěží módy. Hodně karbonu, velké povrchy obalené jemnou kůží a elektronika kam se podíváme. Veškeré funkce ovládáme na veliké obrazovce infotainmentu, kterou najdeme hned nad tlačítkem start. Nejdůležitější prvky si zachovaly manuální tlačítkové ovládání. Sportovní skořepinová sedadla zajišťují dostatek opory pro jakkoli agresivní závod. Lamborghini prostě umí vyrobit kabinu, která nás nepřestane bavit.
Síla 10 válců
Legendární desetiválec o objemu 5 204 cc umí do zadních kol, což je jediná možná volba, nahnat sílu 640 koní. Krouticí moment se vydral na hodnotu 565 Nm. Výsledek je následující. Maximální rychlost 310 km/h a zrychlení z 0 na 100 za 3 s. Na trati tohle „Lambo“ těžko najde konkurenci.
Cena nového modelu? 7,56 milionu korun. Nejedná se zrovna o nejlevnější závodní auto, známe ale i dražší.