Více
    -1.2 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Výhody skupinového běhu

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Běh je často považován za sólový sport. Vyzkoušejte ale skupinové běhání a zjistíte, že je to úplně jiný zážitek. A třeba se vám zalíbí.

    Co je skupinový běh

    Skupinový běh je jednoduše trénink, obvykle organizovaný místním tréninkovým sdružením, běžeckým obchodem, nebo klubem zdraví. Tréninkové skupiny se mohou scházet jednou týdně, nebo několikrát během týdne pro různé tréninky související s běháním.

    Většinou jsou vítáni běžci všech výkonnostních úrovní, i když pravděpodobně budete rozděleni do skupin podle svého běžeckého tempa.

    Typy běžeckých skupin

    Některé tréninkové skupiny jsou organizovány za určitým cílem. Například ti, kteří běhají maratony, se mohou scházet každý týden na dlouhé běhy, aby se připravili. Existují však také další skupiny pro sportovce, kteří se účastní akcí na 10 km či půlmaraton. Najdete i sprinterské skupiny.

    Pokud se neúčastníte závodů, existují také běžecké skupiny pro lidi, které běhání prostě jen baví.

    Skupinová etiketa

    Bez ohledu na typ skupiny, ke které se připojíte, existují určitá pravidla, která byste měli dodržovat, abyste si trénink užili vy i ostatní. Zaprvé nechte doma sluchátka. Nebojte se zahájit konverzaci. Obzvlášť při dlouhých bězích konverzace pomáhá k ukrácení času. Dodržujte pravidla silničního provozu, pokud běháte na silnici. To znamená běhat na pravé straně silnice, a ne více než dva lidi vedle sebe, aby vás pohodlně předjely auta i cyklisté. Vždy běžte proti provozu, abyste viděli protijedoucí auta a kamiony.

    Držte se skupiny. I když se to zdá samozřejmé, může nastat situace, kdy máte chuť své skupině utéct, zůstat pozadu, prostě se oddělit. Nehodí se to. Vyberte si správnou skupinu, která běhá vaším tempem a běhejte s nimi.

    Výhody skupinového běhu

    Nezáleží na tom, jaký druh běžecké skupiny si vyberete. Buďte si jisti, že ať už běháte s kýmkoliv, kdo sdílí vaši lásku ke sportu, pocítíte pozitiva, která to přináší.

    Bezpečnost

    Očividně je mnohem bezpečnější běhat ve dvojicích nebo se skupinou. Je těžké ztratit se, pokud jste ve skupině, a i když někde odbočíte špatně, je vás na řešení situace více.

    Díky tomu, že neposloucháte hudbu, slyšíte auta na silnici, což se opravdu hodí. A pokud se jeden z běžců ve skupině zraní, vždy je tu někdo, kdo pomůže. Potenciální útočníci také častěji zasáhnou osamělého běžce než skupinu.

    Kreativní stimulace

    Někteří lidé raději běhají sami, aby si mohli utřídit myšlenky. Ale běh ve skupině může ve skutečnosti rozproudit vaši kreativitu ještě více než běh sólo. Může se z něj stát užitečný brainstorming.

    Zvýšená motivace

    Členové běžeckých klubů a týmů se během závodů navzájem podporují. A většinou to platí i o tréninku. Budete také více motivováni držet se svého tréninkového plánu, protože se zodpovídáte sobě navzájem. Je těžší vykašlat se na trénink, když víte, že vás vaše skupina očekává.

    Zlepšený výkon

    Přiznejme si to: každému se daří v malé zdravé konkurenci. Když běháte s ostatními, kteří vás vybízejí k rychlejšímu a tvrdšímu běhu, je snazší se posunout na další úroveň. Když běžíte sami, můžete být v pokušení zkrátit trénink, ale snaha držet krok s běžeckými kamarády vás povzbuzuje k tomu, abyste si dali kopec navíc.

    Smysl komunity

    Běh se skupinou vám dává neuvěřitelný pocit komunity. Ať už závodíte společně, nebo fandíte ostatním, je zábavné a obohacující být ve spojení s podobně smýšlejícími lidmi a součástí něčeho, co je větší než vy.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Houby

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama