Teplice nasazují do provozu osm nových trolejbusů Škoda 32Tr. Jde o nízkopodlažní vozy s trakčními bateriemi, které zvládnou část trasy i bez trolejového vedení.
Škoda Group předala Městské dopravě Teplice osm dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr. Pravidelný provoz mají zahájit v pondělí 22. prosince 2025. Dodávka uzavírá první část rámcové smlouvy na až 17 vozidel v celkové hodnotě přes 290 milionů korun.
Zástupce Škody Electric Karel Majer označil dodání prvních vozů za důležitý krok. „Dodáním prvních osmi trolejbusů Škoda 32Tr do Teplic jsme završili první etapu projektu a je skvělé, že se to povedlo takto před Vánoci jako dárek pro všechny obyvatele města,“ řekl. Podle něj bateriové trolejbusy přinášejí dopravci větší flexibilitu a cestujícím vyšší komfort.
Náměstek primátora Tomáš Hadviga říká, že modernizace vozového parku běží podle plánu. „Díky hybridní technologii bude možné obsluhovat i vzdálenější části města a zajistí provoz i při mimořádných situacích,“ uvedl. Nové vozy podle něj splňují náročné požadavky na komfort, bezpečnost i spolehlivost.
Klíčová je trakční baterie s dojezdem až 12 kilometrů mimo troleje. Vozy tak mohou obsloužit úseky bez vedení, objet výluky nebo zajet tam, kde by budování infrastruktury nedávalo smysl. Baterie se dobíjí za jízdy z trolejového vedení a při brzdění využívá rekuperaci, která snižuje spotřebu energie a provozní náklady.
Škoda 32Tr je plně nízkopodlažní dvanáctimetrový trolejbus pro městskou dopravu. Nabízí kapacitu až 95 cestujících, z toho 35 sedících, a nástupní hranu kolem 340 milimetrů u všech dveří. Třídveřové uspořádání a nízká podlaha mají usnadnit nástup seniorům, rodičům s kočárky i lidem na vozíku.
Pohon zajišťuje asynchronní trakční motor Škoda o výkonu 160 kW napájený z trolejové sítě 600 V nebo 750 V stejnosměrně. Elektrická výzbroj sedí v samostatném kontejneru s dvojitou izolací a vysokým krytím. Vůz podporuje rekuperaci energie zpět do napájecí soustavy a má diagnostiku pro přehled o klíčových hodnotách.
Interiér počítá s klimatizací, moderním informačním systémem, odbavovacím i kamerovým systémem. V prostoru je dost místa pro stojící cestující i pro kočárky a invalidní vozíky, nechybí ani nástupní plošina u druhých dveří.


