V uplynulém čtvrtletí musela společnost Meta bojovat s propadem prodeje reklam. Poprvé tak oznámila první meziroční pokles příjmů ve své historii. Mezi dubnem a červencem se měly zmenšit o jedno procento na 28,8 miliard dolarů. Důvodem zpomalení růstu společnosti je také zvyšující se konkurence, a to především ze strany aplikace Tik Tok. Ve čtvrtek o tom informoval server BBC a CNN.
Kvůli problémům s prodejem reklam musela společnost Meta oznámit propad příjmů. Jedná se o jejich první meziroční pokles v historii firmy. Ve druhém čtvrtletí mezi dubnem a červencem se tak její příjmy zmenšily o 1 procento na 28,8 miliard dolarů. Loni přitom příjmy společnosti v průměru dosahovaly 29,1 miliard dolarů. Analytikové pak přitom podle serveru Al Jazeera očekávali, že by se mohly letos vyšplhat na 28,9 miliard dolarů.
Dalším důvodem zpomalení růstu společnosti Meta je zvyšující se konkurence. Soupeřit musí mateřská firma Facebooku, Instagramu a aplikace WhatsApp především s aplikací Tik Tok. Společnost Meta přitom nedávno upravila své algoritmy tak, aby více odpovídaly právě konkurenční sociální síti. Kromě toho ale nyní Instagram a Facebook nabízí uživatelům 15 procent obsahu, který sami nesledují. Informoval o tom ve čtvrtek server BBC.
Meta, Facebook’s parent company, reported revenue of $28.8 billion for the three months ending in June, a 1% drop from the prior-year quarter and its first year-over-year revenue decline since going public in 2012. https://t.co/NOGhRnz6Dd
— CNN Philippines (@cnnphilippines) July 28, 2022
Začátkem tohoto týdne proto známé celebrity Kim Kardashian a Kylie Jenner sdílely příspěvek nazvaný „Udělejte Instagram opět Instagramem“. Zavedené změny tak čím dál více lidí kritizuje, jelikož kvůli nim nevidí příspěvky od jimi sledovaných účtů. Společnost Meta přesto plánuje počet doporučovaných příspěvků do konce příštího roku více než zdvojnásobit. „V blízké budoucnosti se postavíme několika výzvám, ale naše současné investice by nám měly v dlouhodobém horizontu zajistit výhodu,“ okomentoval současnou situaci šéf Meta Mark Zuckerberg.
Kvůli propadu příjmů plánuje společnost Meta vyhodit některé své zaměstnance
Společnost meta pak zároveň své investory varovala před tím, že propad prodeje reklam bude nejspíše pokračovat i v následujícím čtvrtletí. Důvodem jejich poklesu je změna trhu po dlouhodobých lockdownech zavedených kvůli šíření koronaviru. Zadavatelé reklam se ale v současnosti rovněž obávají ekonomických dopadů rostoucí inflace a trvající války na Ukrajině, a proto se snaží spíše šetřit. Mark Zuckerberg z toho důvodu rovněž oznámil, že začne v následujícím roce „postupně“ propouštět některé zaměstnance.
Meet the most inventive metaverse creators and experts without leaving your home. With @KekePalmer behind the wheel, the road trip of a lifetime is about to begin. Coming July 26. pic.twitter.com/ZbgSqG4UUl
— Meta (@Meta) July 21, 2022
Přesunout chce také současné investice, a to především do své platformy s virtuální realitou neboli metaverse zvané Horizon. „Hodně týmů se bude muset zmenšit, abychom mohli přesunout svou energii do jiných oblastí uvnitř naší společnosti,“ okomentoval chystané změny Zuckerberg.
Podle serveru CNN Business pak společnost Meta očekává, že příjmy v dalším čtvrtletí dosáhnou hodnoty mezi 26 a 28,5 miliardami dolarů. I při nejvyšší úspěšnosti by však v dalších třech měsících mohla firma ztratit oproti loňskému roku 1,76 procent svých příjmů.