Skútry nemají všeobecně u motorkářů mnoho respektu. 300 GTS od společnosti Vespa by ale mohl všechny mýty hravě vyvrátit. Nabitý výkonem a spoustou technologie. Jedině s tímhle strojem dokážeme na silnicích nevídané kousky a ukázat ostatním motorkářům, že máme sice skútr, v cíli nicméně budeme dřív. Vespa se hodí hlavně do města, ale na dlouhých cestách se rozhodně neztratí.
Vespa, italská společnost, je tu s námi už přes 70 let. V roce 1946 se začaly v tomto přímořském státě vyrábět stroje, které se okamžitě uchytily. Dneska na Vespách cestují lidé po celém světě do svých prací. Díky svému designu a stylu řízení je skútr velice oblíbený dopraní prostředek jak u mužů, tak u žen. Vespa ale dokázala obecnému tvaru vdechnout duši. Stroje z této výrobny jsou vzhledově neuvěřitelně povedené a do dneška se vyznačují nezaměnitelným stylem.
Ikonický vzhled
Skútry se obecně vyznačují rovným posedem, místem pro nohy, krátkými řídítky a drobnými koly. Vespa celému konceptu dodala nezaměnitelný styl. Stejně jako Porsche vyrobilo model 911, který je jednoduše řečeno nadčasový, Vespa vytvořila tvar skútru, o kterém platím to samé. Přestože se bavíme o modelu Super Sport, jedinečné detaily najdeme i tady.
Předek byl lehce přepracován a obohacen o kravatu, která je delší a ozdobená třemi dekorativními prvky. Krásný LED světlomet, který odkazuje na dlouholetou tradici, skvěle pomáhá při jakýchkoli jízdních podmínkách. Ranní mlha ve městě není problém. Vespa GTS Super přichází v mnoha barevných variantách včetně klasické žluté, které se váže k zavedené přezdívce „vosa.“ Vosa je dokonce doslovný překlad italského slova vespa.
Tento nejnovější skútr je nabitý technologiemi. Barevný displej o úhlopříčce 4,3 palce je přehledný a ostrý. K Vespě můžeme rovněž připojit svůj chytrý telefon přes Bluetooth. Každý model GTS Super je navíc vybavený portem USB, takže si po cestě na kávu můžeme mobil v klidu nabít. Po všech stránkách je GTS Super velice pohodlný stroj, který nás nezradí ani při rychlé jízdě.
Motor vosy
Jednoválcový čtyřtakt se čtyřmi ventily a přímým vstřikováním nabízí sílu 24 koní a krouticí moment 26 Nm. To už je nějaká síla. Proč je vlastně GTS Sport tak skvěle ovladatelný skútr? Vděčíme za to, kromě těžiště, malým, 12palcovým kolům. Výsledek je velice osobitý. Zatáčky GTS vybírá s neuvěřitelnou ladností i ve vysokých rychlostech. Maximálně se svezeme 140 km/h, což je neuvěřitelný výkon.
Na kolik nás Vespa GTS 300 Super Sport HPE vyjde? Základ se pohybuje kolem částky 160 000 korun. Pokud je někdo ochoten investovat do skútru, a ne nabité motorky, Vespa je ideální volbou. Klidná jízda na kávu se může stát velice rychle závodem s vlastním stínem.