Porsche sice přibrzdilo své elektrické ambice, ale rozhodně je úplně neopouští. Důkazem je připravovaný Cayenne Turbo Electric, který má nabídnout výkon přes 1 000 koní a stát se nejsilnějším sériovým vozem značky v historii.
Elektrická verze se označuje jako E4 a bude existovat paralelně s benzinovým třetím vydáním Cayenne, které zůstane v nabídce ještě několik let. Využívá platformu PPE (Premium Platform Electric), sdílenou s elektrickým Macanem, ale nejde o pouhé zvětšení menšího SUV. Porsche totiž vyvinulo úplně novou konstrukci baterie a inovovalo řadu dalších prvků.
Specifikace zaujmou
Pod kapotou (přesněji v zadní části) se ukrývá olejem chlazený elektromotor vyvinutý přímo firmou Porsche, inspirovaný závodním prototypem Cayman GT4 E-Performance. Díky tomu dokáže Turbo verze dlouhodobě podávat špičkový výkon a nabídnout i extrémní schopnosti rekuperace – až 600 kW.
We flew to Germany for an in-depth look at Porsche's upcoming, all-electric Cayenne.
— Motor1 (@Motor1com) September 30, 2025
The Turbo model promises to be a 1,000-plus-horsepower monster: https://t.co/HK7FE938lg pic.twitter.com/Y9yCyHA7vI
Baterie o kapacitě 113 kWh se od Taycanu liší lehčí konstrukcí: místo klasického rámu jsou moduly přímo přišroubovány k podvozku, což šetří hmotnost a zvyšuje energetickou hustotu. Rychlé nabíjení zvládne výkonem 400 kW, takže přechod z 10 na 80 % zabere zhruba 16 minut. Dojezd podle evropského cyklu WLTP činí až 600 kilometrů.
Výkon, který trhá asfalt
Cayenne Turbo Electric nabídne více než 1 019 koní (což je výkon Taycanu Turbo GT), s točivým momentem 1 500 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne pod 3 sekundy, a na 200 km/h se dostane za méně než 8 sekund. A přestože jde o SUV, Porsche mu dalo zadní náhonovou charakteristiku – dvě třetiny výkonu směřují na zadní kola. Výsledkem je, že auto nejen brutálně zrychluje, ale dokáže i elegantně klouzat v kontrolovaném smyku.
Pohodlí musí být
Uvnitř najdeme známý kokpit, ovšem s novým zakřiveným středovým displejem a modernizovaným infotainmentem. Porsche si přitom zachovává množství fyzických ovladačů, což potěší konzervativnější zákazníky. Je tedy patrné, že automobilka na své fanoušky nezapomíná.
Verdikt
Oficiální premiéra vozu proběhne během několika měsíců a ceny zatím nebyly zveřejněny. Už teď je ale jasné, že Porsche nasazuje laťku extrémně vysoko a konkurenti jako Lucid Gravity budou mít hodně těžkou práci. Cayenne Turbo Electric tak otevírá novou kapitolu – nejen pro Porsche, ale i pro celý segment luxusních elektrických SUV.