Pod taktovkou Toyoty začaly vznikat vozy značky Lexus a patří k tomu nejlepšímu, co nám Japonsko může nabídnout. Kromě toho, že je LS500 značně silné a neuvěřitelně krásné vozidlo, je také dosti drahé. Patří k těm typům, které jsou známé pro svoje pohodlí a prestiž. Pojďme se podívat, jestli i F Sport potvrzuje pravidlo.
Bylo by asi bláhové snažit se zjistit, jaký typ lidí si může Lexus pořídit. Možná existuje nějaká studie, ale i tak je to člověk od člověka. Co se ale dá s určitostí říct je to, že daný jedinec musí milovat velmi prostorná auta, elegantní vzhled, který možná dominuje i nad výkonem a někdy i futuristicky vyhlížející interiér. Ano, Lexus znamená spíše pastvu pro oči, než adrenalin na okruhu.
Jeden test přeci jen vznikl a podrobil se mu člen australského magazínu „Motor“. Ten dostal za úkol zjistit, jaké je to asi žít ve společnosti takového auta, jako je LS500 F Sport. Kromě počátečního nadšení nad dlouhou limuzínou s poměrně výkonným motorem se u něj objevila potřeba neustále pečovat o svůj interiér. Celkově lze ale říct, že s tímto modelem si život umí představit hodně lidí a není divu.
Lexus a jeho vlastnosti
Když si objednáme odvoz a přijede LS, neuvidíme jenom auto. Uvidíme 2,2 tuny těžkou, 5,2 metrovou limuzínu na dvacítkových kolech. Když si sedneme na zadní sedadlo, budeme si hovět na měsíčně bílých sedačkách. Kolem nás bude dominovat převážně aluminium a celkově si budeme připadat jako v chirurgicky čistém zámku.
Mezi námi a okolím je tak kvalitní stěna, že neuslyšíme vůbec nic. Venku budou hřmít bouřky, ale my posloucháme Vivaldiho a to dokonce z 23 reproduktorů. Takové stereo by v klidu utáhlo i domácí párty. Jednu věc, kterou pravděpodobně uslyšíme ševelit je twin-turbo 3,5 litrový šestiválec. Zvuk nejde popsat, je jednoduše fenomenální. Množí se dotazy, jestli je 6 válců pro takové auto dostačujících. Je to věc názoru. Většině lidí to takto vyhovuje, tak proč ne.
Výkon je 310kW s krouticím momentem 600Nm. To jsou krásná čísla, když máme neustále na mysli motor, délku a váhu. Převážně na dálnicích se ukáže v tom pravém světle. Z 0 na 100 za 5s. Avšak díky oné váze se za volantem nebudeme cítit jako ve Sportu. A co víc, je pořádně ženivé. I když, lidé, kteří si toto auto koupí, asi neřeší ceny paliva.
To nás dovádí k otázce, kolik Lexus LS500 F Sport stojí. Je to 3,1 milionu korun. Musíme si sami vyhodnotit, jestli je pro nás takhle drahé auto dostatečně luxusní, nebo bychom našli lepší možnost, do čeho nacpat peníze. Lexus ovšem stále zůstává neokoukanou platformou a bude nás bavit ještě hodně dlouho.