Zatímco v Číně například koncern BYD prodává stále více vozů s pohonem plug-in hybrid, v Evropě zatím trvá opačný trend.
Ze statistik o registracích elektrických vozidel v červnu a během prvního pololetí letošního roku vyplývá, že v letošním červnu se plug-in hybridů prodalo v porovnání se stavem ve stejném měsíci loňského roku o patnáct procent méně. To pak srazilo celkový podíl elektromobilů (v součtu s čistými bateriovými vozy, které zůstaly přibližně na stejné úrovni jako vloni) o pět procent dolů. Přesto i tak měla elektrická vozidla podíl na celkovém trhu s novými osobními vozy 22 procent.
Za prvních šest měsíců pak elektromobily snížily svůj podíl na 21 procent z loňských 22. Od ledna do června si jich lidé v Evropě koupili 1,4 milionu.
Jedničkou mezi automobilovými koncerny z hlediska prodejů elektromobilů za první pololetí je s pětinovým podílem Volkswagen. Za ním následuje pět koncernů, které se pohybují kolem desetiprocentní hranice. Jedná se o Teslu, Stellantis, BMW, Volvo-Geely a Mercedes-Benz.
Žebříček nejúspěšnějších modelů vedou tradičně Tesly Y a Model 4, za nimi následují Volvo EX 30 Audi Q4 e-tron, MG4, plug-in hybridní Volvo XC 60, Škoda Enyaq a Volkswageny ID.3 a ID.4. Desítku nejžádanějších typů uzavírá Volvo XC-40. To se jako jediné nabízí jak v plug-in hybridní, tak i plně elektrické verzi.