menu

Home Blog Strana 18

Heidi a Leni Klum: Dvě generace, které víří emoce i kritiku

Heidi a Leni Klum: Dvě generace, které víří emoce i kritiku
Heidi a Leni Klum: Dvě generace, které víří emoce i kritiku Leni Klum and Heidi Klum Foto: Profimedia

Modelka Heidi Klum (51) a její dcera Leni (21) znovu dokazují, že když se spojí dvě generace stylu, pozornost zaručeně přijde. Jenže společné kampaně, odhalené modely i sdílené momenty vzbuzují víc než jen obdiv – veřejnost se dělí na dva tábory.

Na červeném koberci září jako duo, které si módní koordinaci zapisuje do diáře stejně jako galavečeře. Heidi a Leni Klum ale nejsou jen o lesku večerních rób. Jejich společné projekty, včetně kampaně pro značku spodního prádla, budí nadšení i zvednutá obočí. A vypadá to, že jim to vůbec nevadí.

Černá dvojka ovládla galavečer

Na galavečeři The King’s Trust v New Yorku dorazily Heidi a Leni v černé, ale každá po svém. Heidi zvolila oversized saténové sako a volné kalhoty. Elegantní, zakryté, přesto působivé. Její dcera naopak vsadila na transparentní róbu od Zuhair Murada s černými flitry, pod kterou si oblékla jen černý korzet.

Zatímco Heidi měla rovné rozpuštěné vlasy a výrazné kouřové líčení, Leni zvolila uhlazený drdol a přirozenější make-up. Jediným třpytem byly její masivní diamantové náušnice.

Kampaň, co vzbudila emoce

Jen pár dní před gala akcí sdílela Heidi na Instagramu další snímky ze společné kampaně pro značku Intimissimi. Už vloni se podobný počin setkal s nepochopením, letos tomu nebylo jinak. „Tohle je divná spolupráce s vlastní mámou,“ komentoval jeden sledující. Jiný se přidal: „Mohly dělat cokoliv jiného, tohle je šíleně divné dělat se svou dvacetiletou dcerou.“

Přesto se mezi fanoušky našla i silná podpora. „Krásky“ a „Myslím, že je to skvělé! Obě jsou krásné ženy! Krásný tým matka – dcera,“ znělo z komentářů pod příspěvkem. Sama Leni to bere s nadhledem. V rozhovoru pro Glamour Germany přiznala: „Vždycky si připomínám, že ať uděláte cokoliv, vždycky se najde někdo, komu se to nebude líbit.“

Vzpomínky, které zahřejí

Mezi vším tím leskem a kritikou ale Heidi nezapomněla na to podstatné – na roli mámy. V den Leniiných narozenin sdílela video se záběry z dceřina dětství, včetně momentu, kdy rukama jí špagety s omáčkou. „Všechno nejlepší moje lásko,“ napsala dojemně k videu. V jiném příspěvku pak přidala fotku s malou Leni v náručí a připsala: „Všechno nejlepší Leni. Mám tě ráda celým svým srdcem.“

Duo, které nehodlá zpomalit

Ať už v prádle, na galavečerech nebo jen tak v autě na selfie s filtrem – Heidi a Leni dokazují, že generace nemusí stát proti sobě. Naopak. Možná někdy šokují, ale rozhodně si jdou vlastní cestou a nebojí se pustit do žádného projektu.

Proměna ostravského Hotelu Palace začíná: Antracit vyhlásil architektonickou soutěž

Ostrava 5 května 2025 (PROTEXT) – Developerská skupina Antracit ve spolupráci s platformou CCEA MOBA vyhlásila mezinárodní architektonicko-urbanistickou soutěž formou soutěžního dialogu na nové využití komplexu bývalého Hotelu Palace, jedné z významných architektonických památek Ostravy. Cílem soutěže je najít takový návrh, který propojí historickou hodnotu místa s potřebami současnosti a vytvoří živý městský blok s kombinací nájemního bydlení, služeb, moderního zázemí a případně i hotelových kapacit. Předmětem soutěže je řešení celého stavebního bloku, který je odrazem proměnlivých ideálů a rytmu města v průběhu desítek let, včetně dotvoření otevřené urbanistické struktury v centru Ostravy. Soutěž dává příležitost širokému spektru architektonických týmů z Česka i zahraničí se do 6. června přihlásit a stát se součástí proměny jednoho z významných ostravských objektů. Zadání, soutěžní podmínky a podklady jsou dostupné na cceamoba.cz/souteze/pos#. Skupina Antracit, která je součástí investičního holdingu Purposia Group, odkoupila komplex teprve před pěti měsíci. Jeho nová podoba bude známa už v listopadu. Realizace bude rozdělena do několika etap, což umožní postupné uvádění jednotlivých částí komplexu do provozu. Celkové dokončení se očekává v roce 2030.

„Hotel Palace má šanci se opět stát součástí života Ostravy – místem, které bude otevřené a živé. Věříme, že díky soutěžnímu dialogu nalezneme citlivé a zároveň odvážné řešení pro jeho budoucnost. Tento projekt je pro náš investiční holding Purposia Group důležitým a přirozeným krokem v dalším rozvoji a rozšíření portfolia,“ říká Jan Hasík, jednatel Antracit a předseda představenstva investičního holdingu Purposia Group.

Setkání poroty, která vybere pět týmů, jež postoupí do soutěžního dialogu, se uskuteční 16. června. O skicovné v celkové výši 2 650 000 Kč se podělí právě těchto pět týmů – první cena činí 800 000 Kč, druhá 600 000 Kč, třetí 450 000 Kč a čtvrtá a pátá po 400 000 Kč. Zadání soutěže zaujme nejen svou polohou v samotném srdci města, ale i tematickým rozsahem a ambicí projektu. Idea budoucího využití je postavena na kombinaci nájemního bydlení a možná i hotelových kapacit, doplněných o služby a občanskou vybavenost. Koncept bydlení počítá s designovými malometrážními byty primárně doplněnými o společenské zázemí a služby uvnitř objektu. Od bytů se očekává variabilní řešení, aby je bylo možné snadno přizpůsobit poptávce – spojovat menší byty do větších celků nebo naopak rozdělovat s minimálními stavebními zásahy. Byty mají oslovit široké skupiny klientů, soběstačné seniory, studenty, singles nebo mladé rodiny. Zvažuje se také možnost vyčlenit část objektu pro moderní lifestylový hotel s kapacitou 100–120 pokojů a živým, otevřeným parterem. Právě v parteru se předpokládá vznik aktivního veřejného prostoru s obchody, gastronomií a dalšími službami. Jedním z klíčových motivů návrhu je vytvoření vnitřního dvora nebo pasáže, která propojí objekt se strukturou okolního města. Zadání počítá s maximálním respektem k historickému charakteru stavby, která byla v roce 1913 otevřena jako Hotel National podle návrhu vídeňského architekta Wunibalda Deiningera. Význam stavby je doložen i dochovanými interiéry v podobě společenského sálu nebo klubových prostor v podzemním podlaží. Tyto části je žádoucí zachovat a znovu integrovat do života budovy. Stávající studentské ubytování Kampus Palace zůstává zachováno a není předmětem soutěže ani plánované rekonstrukce – jeho provoz tedy pokračuje beze změny.

Soutěž je vyhlášena jako architektonicko-urbanistický, mezinárodní, neanonymní soutěžní dialog. Celý průběh bude řízen pod vedením odborné poroty, ve které zasednou renomovaní architekti: Pascal Müller, Silvia Forlati, Michaela Yaparsidi, Jiří Klokočka a náhradníci Petr Kundrát a Marek Řehoř. Závislou část poroty tvoří zástupci investora: ředitelka Antracit Zuzana Bajgarová, jednatel Antracit a předseda představenstva Purposia Group Jan Hasík, finanční manažer Antracit Tomáš Macura. Náhradníky závislé části jsou jednatel Antracit a místopředseda představenstva Purposia Group Tomáš Kosa, marketingová manažerka Antracit a provozní manažerka Kampus Palace Michaela Dvořáková a projektový manažer Antracit Karel Malík. Přizvanými odborníky jsou zástupci za NPÚ, MAPPA, Okrašlovací spolek Za krásnou Ostravu a Asociaci hotelů a restaurací ČR. Odborným garantem a organizátorem soutěže je platforma CCEA MOBA, která se specializuje na realizaci architektonických soutěží s důrazem na kvalitu a transparentnost procesu. „Porotu tvoří odborníci s různorodými zkušenostmi i zaměřením, a stejně otevřeně přistupujeme i k výběru architektonických týmů. Naší snahou je oslovit široké spektrum studií a získat tak pestrou škálu návrhů. Hledáme partnera, který nám pomůže projekt dotáhnout od návrhu až po úspěšnou realizaci,“ dodává Zuzana Bajgarová, ředitelka Antracit.

„Předpokládané investiční náklady na realizaci činí 600 milionů korun, přičemž koncept je primárně zaměřen na nájemní bydlení. Součástí plánu je také dlouhodobý provoz komplexu, který nám umožní zajistit jeho udržitelnost a rozvoj v čase. Usilujeme o to, aby se v našem objektu lidem dobře žilo a měli k dispozici odpovídající služby i kvalitní zázemí. I proto je jedním z hodnoticích kritérií přínos projektu pro obyvatele města a jeho návštěvníky – tedy schopnost aktivně oživit a kultivovat veřejný prostor v centru Ostravy. Palace má být živým a otevřeným místem, které bude pulzovat po celý den i týden,“ upřesňuje Tomáš Macura, finanční manažer Antracit.

Přihlášky je možné zasílat do 6. června. Detailní zadání a podmínky soutěže jsou dostupné na webu organizátora CCEA MOBA: https://cceamoba.cz/souteze/pos. Výběr na základě portfolií se uskuteční 16. června, kdy porota vybere 5 soutěžních týmů. Workshop, spojený s prohlídkou lokality a prezentací zadání, je v Ostravě naplánován na 30. června. Další workshop, zaměřený na prezentaci rozpracovaných návrhů a konzultace s porotou, bude 1. září. Prezentace finálních návrhů porotě pak proběhne 7. listopadu.

 

Mezinárodní skupina ANTRACIT v rámci svých společností zajišťuje komplexní developerské služby a její portfolio zahrnuje rezidenční výstavbu, logistiku, průmyslové a administrativní budovy a areály v Česku a na Slovensku. V současné době spravuje nebo připravuje více než dvacet projektů se zaměřením na individuální řešení dle specifických požadavků svých klientů. Antracit je součástí holdingu PURPOSIA Group. www.antracit.eu

PURPOSIA Group je jedna z předních evropských investičních skupin s českými kořeny, která v roce 2023 vznikla jako holdingová struktura kolem svých stavebních firem HSF System v Česku a na Slovensku a dalších společností převážně z oblasti stavebnictví. Skupina se dnes zabývá celým životním cyklem stavebních projektů od návrhu a developmentu, přes samotnou výstavbu až po správu nemovitostí. Do holdingu nyní patří celkem 42 firem s ročními tržbami více než 4 miliardy korun. PURPOSIA Group působí celkem v 10 zemích Evropy. www.purposia.eu

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Zumtobel posouvá hranice tradičního nakupování

Praha 5. května 2025 (PROTEXT) – I když se zdá, že maloobchodní prodej ovládly internetové obchody, ukazuje se, že i ty tradiční kamenné mají stále své místo. Nestačí ale vystavit zboží a čekat, až přijdou zákazníci a vytáhnou peněženku. Budoucnost prodeje v reálné prodejně zahrnuje personalizovaný marketing využívající neuropsychologii, umělou inteligenci a samozřejmě také sofistikované osvětlení zboží. A právě na jeho vývoji se podílí společnost Zumtobel.

Společnosti Zumtobel, 4DMagic a Kochstrasse – tři lídři ve svých oborech – vyvíjejí pro majitele kamenných prodejen integrované řešení označované jako New Retail (https://new-retail.solutions). To přináší do klasického prodeje inteligentní algoritmy známé z internetových obchodů a sociálních sítí. V rámci řešení New Retail se spojují zkušenosti firem zabývajících se osvětlováním a light designem, neuromarketingem a reklamními panely v obchodech. Základem systému je chytrá kamera, která odhadne, jaký typ zákazníka před zbožím stojí – konkrétně jeho či její pohlaví, přibližný věk a aktuální náladu. K tomu se přidají informace o aktuálním počasí a denní hodině.

Podle kombinace těchto informací pak systém může například zobrazit personalizovanou reklamu na displeji nebo cíleně nasvítit to zboží, o které by mohl mít zákazník větší zájem. Každý zákazník tak získá v obchodě personalizovaný zážitek vyhovující jeho aktuálním potřebám, který dalece přesahuje samotnou nabídku produktů. To pak vede k vyšší dávce dopaminu v mozku a poté k ochotnějšímu utrácení peněz.

„Internetové obchody mají oproti těm tradičním velkou výhodu v sofistikovaných algoritmech, které nás podle všeho znají lépe než my sami sebe. Řešení New Retail se snaží zavést podobný systém i do kamenných prodejen,“ říká Roland Gowick, vedoucí globálního oddělení Key Account Retail ve společnosti Zumtobel.

Pokud například do obchodu vstoupí žena středního věku, která se tváří vystresovaně, systém usoudí, že by se jí mohla hodit nová podložka pro cvičení jógy nebo sada uklidňujících čajů. Tyto produkty jí proto nabídne přednostně. A z její následné reakce se dokáže poučit. Vestavěná umělá inteligence se totiž neustále zlepšuje na základě toho, jak se reální zákazníci chovají. Přitom nejsou uchovávány žádné snímky ani osobní údaje a celý systém splňuje přísné požadavky GDPR.

O skupině Zumtobel Group:

Skupina Zumtobel Group je mezinárodní hráč na poli světelného průmyslu a vedoucí dodavatel inovativních světelných řešení, komponent a souvisejících služeb. Se širokým portfoliem vysoce kvalitních svítidel poskytuje rakouská značka Zumtobel, specialista na osvětlení, nejlepší světelné řešení pro využití ve dne i v noci. Jako lídr v oblasti inovací Zumtobel svým přístupem neustále posouvá hranice při hledání jedinečného a nadčasového designu svítidel. Je mezinárodním dodavatelem integrovaného světelného řešení, který vyvíjí nové generace svítidel postavených na odkazu rodinné firmy s cílem zlepšovat kvalitu života prostřednictvím světla. Skupina sídlí v Dornbirnu v rakouské spolkové zemi Vorarlberg.

Na českém trhu ZG Lighting Czech Republic s.r.o., člen skupiny Zumtobel Group, nabízí profesionální osvětlení značek Thorn a Zumtobel. Pro další informace prosím navštivte: www.zumtobel.cz.

 

Zdroj: Zumtobel

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

Ve Vatikánu pokračují přípravy před konkláve, volit bude 133 kardinálů

Ve Vatikánu dnes pokračují přípravy před středeční volbou nového papeže. Dnes odpoledne budou přísahat, že zachovají přísné tajemství ohledně volby, lidé, kteří během konkláve vstoupí do kontaktu s kardinály voliteli, píší agentury. Jména favoritů, kteří by mohli nastoupit do čela katolické církve po zesnulém Františkovi, se příliš nemění, část kardinálů však stále nemá o volbě příštího papeže jasno.

Slib, že se budou dodržovat přísnou tajnost ohledně volby, musí složit i lidé, kteří nového papeže nevybírají, ale pohybují se v areálu Vatikánu, kde se konkláve koná, či přichází do styku s kardinály voliteli. Jde například o pomocný personál včetně obsluhy výtahů, členy švýcarské gardy či lékaře a zdravotníky. Za vyzrazení tajemství hrozí vyloučení z církve. Pro kněží by to znamenalo konec jejich působení a pro neposvěcený personál zřejmě konec zaměstnání ve Vatikánu.

Během volby jsou kardinálové v přísné izolaci – nemohou posílat zprávy mimo Vatikán, ani je dostávat. Pravidla pro volbu papeže Universi dominici gregis mimo jiné kardinálům zakazují dostávat tisk, poslouchat rozhlas či sledovat televizi. Při zahájení volby v Sixtinské kapli přísahají, že budou udržovat tajemství o samotné volbě a jejích okolnostech.

Ve středu odpoledne by mělo zasednout k volbě nového papeže 133 kardinálů volitelů z 135, kteří mají právo se zúčastnit konkláve. V pátek Vatikán potvrdil, že se konkláve nezúčastní dva kardinálové – Antonio Cañizares z Valencie a kardinál John Njue z Nairobi. Kvorum pro zvolení papeže tak činí 89 hlasů.

Velký počet kardinálů, kteří budou volit papeže, způsobil ve Vatikánu menší logistické potíže. Podle pravidel by kardinálové volitelé měli všichni bydlet v Domě svaté Marty, jehož kapacita však není dostačující. Vatikán tak musel přizpůsobit některé další prostory pro ubytování kardinálů. „Nikdo nezůstane na ulici,“ řekl minulý týden novinářům šéf vatikánského tiskového odboru Matteo Bruni.

Jména favoritů v tisku se v posledních dnech příliš nemění. Za velkého favorita je považován kardinál Pietro Parolin, který byl za vlády papeže Františka státním sekretářem a také jistou diplomatickou tváří argentinského papeže. Parolin často vysvětloval či mírnil výroky Františka, který někdy mluvil mimo vytyčené mantinely. Blízko k zesnulému papeži měl i další zmiňovaný favorit, filipínský kardinál Luis Tagle, zatímco více konzervativní postoje zastávají americký kardinál Timothy Dolan či Maďar Péter Erdö.

Někteří kardinálové však v uplynulých dnech přiznávali v rozhovorech s novináři, že o volbě ještě nemají zcela jasno. K vyjasnění myšlenek jim mimo jiné slouží setkání před začátkem volby. Dnes byla na programu dvě shromáždění a v úterý se uskuteční nejméně jedno další, uvedl Vatikán. Takzvaných kongregací se přitom účastní i kardinálové starší 80 let, kteří nového papeže nevolí.

Ram 1500 2026 drtí představy o silných pickupech 

Ram 1500
Ram 1500 2026 drtí představy o silných pickupech 

Značka Ram rozhodně neztrácí čas. Její nový šéf Tim Kuniskis nedávno oznámil odvážný plán: během příštích 18 měsíců představí 25 nových modelů. A první vlaštovkou této ofenzivy je Ram 1500 Express modelového roku 2026.

Ram 1500 Express se vrací, aby zaplnil mezeru po populárním, ale již vysloužilém modelu Ram 1500 Classic. Novinka však staví na moderní platformě současné generace Ram 1500. To znamená lepší jízdní vlastnosti, komfortnější interiér a design, který neurazí – ba naopak nadchne. 

K dispozici bude ve variantách „Quad Cab“ nebo prostornější „Crew Cab“ s pohonem zadních, nebo všech kol. Ram 1500 Express nabízí přesně to, co od pracovního pick-upu očekáváte – robustnost, užitkovost, ale i překvapivě solidní výbavu.

Design 

Zákazníci si mohou vybrat z pěti základních barev: Diamond Black, Bright White, Granite Crystal, Forged Blue a Hydro Blue. Každá verze dostane černou masku chladiče a lakované nárazníky v barvě karoserie. Na první pohled zkrátka tvrdý truck. 

Pro zájemce o trochu více stylu je připraven paket Black Express za 995 dolarů (pouze pro 4×4 varianty Quad a Crew). Ten přidává černá 20palcová kola, boční nášlapy, sportovní kapotu, LED světlomety s černými rámečky, mlhovky a černé exteriérové prvky. V interiéru najdeme černé látkové čalounění, středovou konzoli a digitální přístrojový štít o velikosti 7 palců.

Paket se podle Car and Driver poprvé objevil již v roce 2013 a od té doby si získal řadu příznivců – nyní se vrací v modernizované podobě.

Motorizace 

V základu dostaneme známý atmosférický šestiválec 3.6 Pentastar s výkonem 305 koní, osmistupňovou automatickou převodovku a adaptivní tempomat s nouzovým brzděním. Kdo potřebuje pořádný tahoun na práci do terénu, může si připlatit 1695 dolarů za přeplňovaný šestiválec 3.0 Hurricane s výkonem 420 koní. V kombinaci s pohonem zadních kol ve verzi Quad Cab nabídne maximální tažnou kapacitu až 11 550 liber (cca 5 240 kilogramů), což z něj činí nejsilnější variantu Express v nabídce.

Verdikt 

Před 25 lety by pick-up s výbavou Ram 1500 Express patřil mezi luxusní pracovní vozy. V době, kdy se ceny nových trucků šplhají k 85 tisícům dolarů, působí příchod „lidového“ pick-upu jako osvěžující návrat ke kořenům. Automobilka již přijímá objednávky a první vozy by se měly k zákazníkům dostat ve třetím čtvrtletí roku 2025.

Zákazníci Penny darovali ve sbírce potravin 0,6 milionu korun. Pomoc putuje k lidem v nouzi

Praha 5. května 2025 (PROTEXT) – Letos poprvé mohli zákazníci Penny podpořit Sbírku potravin ve všech více než 430 prodejnách po celé České republice. Díky novému formátu se podařilo vybrat téměř 600 tisíc korun, které potravinové banky využijí k nákupu potravin a základních hygienických potřeb pro lidi v tíživé životní situaci.

„Letos jsme více než zdvojnásobili počet prodejen, kde mohli lidé pomáhat a vůbec poprvé jsme tak zapojili opravdu celou síť prodejen Penny. Zákazníci z celé České republiky tak měli možnost jednoduše přispět a projevit solidaritu. Těší nás, že jsme společně s nimi mohli pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují. Všem dárcům patří obrovské poděkování,“ říká Vít Vojtěch, ředitel strategického marketingu Penny.

Nová finanční forma sbírky umožní potravinovým bankám pomoci tam, kde je to nejvíce potřeba. Za vybrané peníze totiž mohou nakoupit přesně ty potraviny a hygienické potřeby, které aktuálně chybí. Díky spolupráci s Penny je navíc nakoupí bez maloobchodní marže, čímž z každé darované koruny vytěží maximum. Dárci napříč republikou tak nejen projevili solidaritu, ale zároveň přispěli efektivnějším a udržitelnějším způsobem díky zefektivnění logistiky celé sbírky.

Zákazníci mohli přispívat od 24. do 27. dubna jednoduše na pokladnách prostřednictvím speciálního tlačítka. Solidarity se nakonec chopily tisíce lidí po celé republice – průměrný příspěvek přitom činil 70 korun, ale našli se i dárci, kteří neváhali pomoci maximální částkou 500 korun. Celý výtěžek nyní poslouží potravinovým bankám k nákupu potravin a dalších potřeb pro seniory, samoživitele, rodiny v hmotné nouzi i lidi bez domova.

Penny je dlouhodobě aktivní v oblasti společenské odpovědnosti, ať už se jedná o spolupráci s potravinovými bankami anebo projekty vedoucí ke zlepšení životního prostředí. Více o těchto projektech na www.penny.cz/spolecenskaodpovednost.

 

O společnosti Penny Market Česká republika

Společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil Penny Market v roce 1997 a zaměřil se zejména na rozvoj prodejní sítě v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 420 prodejen, tedy nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 6 000 zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program Penny karta.

 

Zdroj: Penny

 

V Original Gallery odstartoval seriál charitativní reality show Game of Artists

Praha 5. května 2025 (PROTEXT) – Pražská Original Gallery se jednou měsíčně až do listopadu promění v rámci akce Game of Artists ve výtvarný ateliér. Pod dohledem kamer zajišťujících přenos z klání na sociální sítě se utká mezi sebou šest umělců doplněných známou osobností. Zatímco umělci soutěží o postup do podzimního finále, v němž mají možnost vyhrát 100 tisíc korun, obraz celebrity jde okamžitě do dražby a její výtěžek pomůže organizaci Prostě Srdcem z.s.

„Tato akce je oslavou kreativity a uměleckého ducha. Každý z výtvarníků namaluje svůj originální obraz podle stejného zadání, svým unikátním stylem. Naším cílem je vytvořit v galerii prostor, kde se umělci mohou projevit naplno, a současně podpořit charitativní účely. Jsme nadšení, že se tak talentovaní lidé rozhodli zúčastnit,“ vysvětluje záměr akce spolumajitel Original Gallery Marcel Sítnik.

Speciálním hostem byla v prvním kole, které na kanále youtube sledovalo několik tisíc lidí, pokerová hráčka a influencerka Bára Mlejnková. A dražba její umělecké prvotiny byla skutečným překvapením. Nakonec nejvyšší částku přihodil bývalý fotbalový internacionál Jan Koller, který na akci dorazil společně s dalším fotbalistou Jiřím Novotným a tenistkou Terezou Martincovou jako patroni organizace Prostě srdcem z.s. Právě tam výtěžek z prodeje obrazu zamíří. „My jsme nadšení, moc děkuji všem za tuto nádhernou akci, peníze z prodaného obrazu použijeme na canisterapii, kterou poskytujeme těžce postiženým dětem,“ říká Erika Hladíková, ředitelka organizace Prostě srdcem.

„Je to pro dobrou věc a mě se ten obraz moc líbil, tak jsem se rozhodl založit si svoji uměleckou sbírku,“ říká bývalý fotbalový internacionál Jan Koller s úsměvem.

„Byla jsem hodně nervózní, zkoušela jsem si malování jen dvakrát těsně před akcí. Teď to ze mě spadlo a jsem vděčná, že se to takto vydražilo, a určitě budu podporovat tuhle akci dál,“ popisuje svoji účast Bára Mlejnková.

Mezi soutěžícími se objevili protřelí výtvarníci i nováčkové. Trojici mužů ve složení Pavel Dolejš, Jan Bořil a Marcel Beneš doplnily tři umělkyně, a to Markéta Konrád, Simon Staňová a Barbora Lou. Největší počet hlasů od diváků, vítězství a postup do finále nakonec získala umělkyně z Uherského Hradiště Markéta Konrád. „Jsem poprvé v Praze, takže pro mě byla už ta samotná účast velké opuštění z komfortní zóny, nicméně když už jsem se dostala do toho malování, slyšela jsem, že se za mnou někdo baví a směje, tak mě to začalo bavit,“ popisuje soutěžení vítězka Markéta Konrád a přiznává, že to pro ni bylo poprvé i pokud jde o kreslení fyzického objektu, její obrazy jsou většinou velmi abstraktní.

Soutěžní atmosféru plnou euforie pomáhat umocnil i dechberoucí prostor unikátní galerie, které se právem přezdívá pražský Louvre, díky skleněné pyramidě v atriu. „Moc jsem si to užil, nebráním se jakémukoliv námětu a to, že jsem nevyhrál mě rozhodně neodradilo. Jsem připravený soutěžit v některém z dalších kol. Malování je pro mě příjemným způsobem, jak se vyjádřit, a když můžeme tímto způsobem zároveň pomáhat charitě, je to skutečně výjimečné,“ vypraví kladenský umělec Jan Bořil.

„Original Gallery vždy podporovala spojení umění s dobrou věcí, a právě to je i podstatou klání ‚Game of Artists‘. Věřím, že si všichni přítomní akci užili a už nyní se těšíme na další kolo, které proběhne ve středu 4. června a už teď se těším, že se u nás zase bude tvořit, inspirovat a pomáhat,“ doplňuje Anzhelika Sítniková, spolumajitelka galerie.

Umělecká reality show, ve které se snoubí umění, soutěžení a dobré vůle poběží v Original Gallery až do podzimu a vyvrcholí listopadovým velkým finále, ze kterého si vítězný umělec odnese odměnu ve výši 100.000 korun.

 

 

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

 

To se raději dobrovolně oběsím, prohlásil Krampol: Ignoruje varování lékařů!

Jiří Krampol
Jiří Krampol Foto: Marek Pátek / CNC / Profimedia

Jiří Krampol (86) překvapil své fanoušky, když ihned po propuštění z nemocnice vyrazil přímo na své vystoupení. Doporučení lékařů, že by měl více odpočívat, přitom rezolutně odmítl a nehodlá se jimi řídit.

Známý herec skončil v nemocnici Na Františku kvůli problémům s dýcháním. Lékaři mu při propouštění zdůraznili, že by se měl držet klidového režimu a dopřát si více odpočinku. Jenže Krampol má úplně jiné plány a nedokáže si představit, že by doma jen nečinně posedával.

Doma se nudím, práce mě drží při životě

„Kdybych seděl doma v tom bytečku a nic nedělal, tak se asi dřív nebo později dobrovolně oběsím. To prostě nejde,“ řekl herec bez obalu. Do důchodu se podle svých slov rozhodně ještě nechystá. „Sednout si k těm dědkům, co sedí na lavičce a vykládají, kolik kdo snědl léků, tak tam mě nikdo nedostane,“ dodal rázně Krampol, proslulý svou energií a humorem.

Bezprostředně po odchodu z nemocnice se proto objevil v kulturním domě Kzárovice, kde měl autogramiádu a vystoupení, během kterého publikum skvěle bavil svými vtipnými historkami.

Nabídek mám dost, ale zdraví si hlídám

Krampol také prozradil, že má aktuálně rozjednaných hned několik projektů. „Je toho víc, s kamarádkou zpěvačkou Beou Albrecht děláme písničky a různé recitace. Většinou jsou to Fouskovy texty,“ uvedl. Nedávno dostal dokonce nabídku zahrát si v nové pohádce, takže pracovní vytížení má zaručené.

Současně však Krampol ujišťuje své fanoušky, že zná své limity a nepřepíná se za každou cenu. „Neplánuji se udřít. Znám svoje hranice,“ uzavřel populární herec.

Ukrajina i Rusko hlásí sestřelení desítek dronů nepřítele

Ukrajina i Rusko hlásí sestřelení desítek dronů nepřítele
Ukrajina i Rusko hlásí sestřelení desítek dronů nepřítele

Ukrajinská protivzdušná obrana v noci na dnešek sestřelila 42 ruských útočných dronů, uvedlo ukrajinské letectvo. Zničení 26 ukrajinských bezpilotních prostředků současně oznámilo ruské ministerstvo obrany.

Podle ukrajinských vzdušných sil zaútočilo Rusko na Ukrajinu dvěma balistickými střelami a 116 drony, včetně jejich imitací. Útokem byly postiženy Sumská a Doněcká oblast.

„K 09:00 bylo potvrzeno sestřelení 42 útočných bezpilotních letounů typu Šáhed (a dalších typů dronů) na východě, severu a jihu země,“ napsalo letectvo na platformě Telegram. Na 21 imitací dronů, jejichž účelem je přetížit protivzdušnou obranu, zmizelo z radarů, aniž způsobily škody. O osudu zbylých dronů se hlášení nezmiňuje.

Ruské ministerstvo obrany uvedlo, že protivzdušná obrana v noci na dnešek zničila 17 ukrajinských dronů nad příhraniční Brjanskou oblastí, pět nad Kalužskou oblastí a čtyři nad Moskevskou oblastí.

Informace válčících stran nebylo možné ověřit z nezávislých zdrojů. Ukrajina se už přes tři roky brání plošné ruské vojenské agresi. Součástí bojů jsou vzdušné útoky, které podnikají obě země.

V boxech OX Point bude více zásilek. Nově tam budou doručovat další tři dopravci

Praha 5. května 2025 (PROTEXT) – OX Point od května rozšířil počet dopravců doručujících do zásilkových boxů stejnojmenné společnosti. Od prvního května začaly do více než 300 výdejních boxů OX Point v městech a obcích po celém Česku rozvážet společnosti Basileus a PJ Expedis. Dopravce DPD se přidal v pondělí 5. května.

„OX Point je od samého počátku působení otevřenou sítí zásilkových boxů. Chceme našim zákazníkům nabídnout co největší komfort v přijímání a odesílání zásilek. Nejsme dopravcem, takže rádi spolupracujeme s různými doručovacími partnery. Pro lidi i v nejmenších obcích je to záruka, že dostanou zásilkové služby na úrovni velkoměsta,“ říká provozní ředitel OX Point Vladislav Král.

Největším novým úlovkem v síti zásilkových boxů OX Point je společnost DPD, která první balíky do OX Pointů dodá 5. května. „Jedná se o jednoznačně pozitivní zprávu pro ty, kteří využívají našich služeb. DPD je etablovaná společnost na trhu, která zvýší vytíženost našich boxů. Pro lidi to bude znamenat více doručených zásilek v kratším čase, takže důvody ke spokojenosti budou na všech stranách,“ zdůrazňuje Vladislav Král ze společnosti OX Point.

„Partnerství s OX Point je pro nás dalším logickým krokem k rozšíření naší sítě výdejních míst Pickup a boxů, která v tuto chvíli dosahuje počtu zhruba 8000 v Česku a více než 128 000 v celé Evropě. Chceme být našim zákazníkům pokud možno co nejblíže a s tím nám OX Pointy velmi pomáhají jak ve městech, tak menších obcích, kde často jiná výdejní místa nejsou,“ říká ředitel DPD Miloš Malaník.

OX Point spadající pod rodinnou skupinu CONTEG dlouhodobě spolupracuje s Českou poštou, Balíkovnou či One by Allegro. Ve městech provozuje většinu zásilkových boxů, v posledních měsících významně rozšiřuje síť obecních boxů, jejichž počet se blíží stovce. OX Point dále provozuje síť chytrých úschoven, nebo dodává zásilkové pro domácnosti či bytové jednotky.

 

O OX Point:

OX Point je český výrobce a současně otevřená a nezávislá síť samoobslužných chytrých boxů pro všechny dopravce a prodejce. Výrobcem boxů je česká rodinná průmyslová skupina CONTEG Group. Síť navázala spolupráci se společnostmi jako Rohlik.cz, One by Allegro, Balíkovna, Správa Železnic nebo síť čerpacích stanic MOL. Boxy jsou určeny pro uložení běžných zásilek, možná je i služba vrácení zásilky či bezkontaktní předávání osobních dokumentů. Část boxů je navíc vybavena chlazením, což umožňuje uložení čerstvých potravin z online supermarketů. Celý vývoj i výroba probíhá v České republice v závodě CONTEG v Pelhřimově.