BMW se chystá posunout hranice nabídky pohonů u své vlajkové lodi mezi SUV. Pátá generace modelu X5 dorazí už příští rok a zákazníkům nabídne bezprecedentní šíři možností – od klasického benzinu a dieselu přes plug-in hybrid až po čistě elektrickou verzi a vůbec první sériově vyráběný vodíkový derivát značky, vyvíjený ve spolupráci s Toyotou.
BMW potvrdilo, že první vodíkový model dorazí do výroby v roce 2028. Ještě dřív se ale představí standardní verze X5 s klasickými i elektrifikovanými pohony. Dokonce se spekuluje i o variantě s prodlužovačem dojezdu, podobně jako kdysi u modelu i3. Značka tak zjevně nechce vsadit vše na jednu kartu a zákazníkům nabídne maximální volnost.
Design
První oficiální snímky ukazují prototyp v maskování, ale i tak lze rozeznat několik zajímavých detailů. Pod kamufláží se skrývá nová „Neue Klasse“ maska s vertikálními ledvinkami inspirovanými retro stylem, které známe z připravovaného iX3. Přední světlomety už vypadají jako finální, naštěstí BMW u X5 nezvolilo kontroverzní dělený design světel, který dostala větší X7 či odvážné XM.
Při pohledu z boku zaujme absence klasických klik dveří. Ty nahrazují subtilní výklopné prvky integrované do linie karoserie, podobně jako u limitovaných edic M8 Speedtop a Skytop nebo elektromobilu Ford Mustang Mach-E.
Zadní partie odhalují, že oblíbené dělené víko kufru zůstane zachováno, což je v době úspor potěšující. Světla na testovacím voze jsou zatím provizorní, finální verze by měla vycházet z nového iX3 s širší grafikou zasahující téměř do středu víka.
Minimalismus vládne kabině
Kabinu zatím automobilka neukázala, ale lze čekat podobnost s chystaným iX3. Dominantou bude 17,9palcový centrální displej a tzv. Panoramic Vision – projekční systém přes celou šířku čelního skla, nahrazující klasický přístrojový štít. Ovládací kolečko iDrive zmizí a většina funkcí, včetně směru proudění vzduchu, se přesune na dotykovou obrazovku. Minimalismus a digitální rozhraní se tak stanou novým standardem.
Nabídka a budoucnost
Prodeje benzínových a plug-in hybridních verzí budou globální, diesel zůstane omezen hlavně na Evropu. Vodíková varianta iX5 Hydrogen se dočká premiéry v roce 2028, avšak kvůli nedostatečné infrastruktuře čerpacích stanic půjde o model určený jen pro vybrané trhy. Na konci roku 2024 bylo na světě pouhých 1160 vodíkových stanic.
Nové BMW X5 se oficiálně představí už v roce 2025 a na trh dorazí v roce 2026. Půjde o jedno z prvních vozů s DNA „Neue Klasse“, které mají tvořit základ více než 40 nových či modernizovaných modelů značky do roku 2027.