Po mnoha týdnech jsme se konečně dočkali. Automobilka Škoda se pochlubila modelem Superb, a to hned ve dvou verzích. Po úspěšném představení masivního SUV Kodiaq přišla na řadu i dlouho slibovaná limuzína Superb. Firma už se sice před pár týdny pochlubila interiérem, karoserie se ale stále držela ve stínu. Cenu zatím Škoda úspěšně tají, uvede ji až příští týden.
Masivní, robustní a elegantní. Od modelu Superb jsme měli nejen my, ale i celá veřejnost veliká očekávání. Po představení před několika dny je jasné, že se naše představy naplnily. Škoda fantasticky propojila luxusní interiér, sportovní prvky i technologie s výkonem. V pořadí už čtvrtá generace tak otevírá brány do zcela nového světa pojetí automobilového průmyslu. Jsme rádi, že na modelu Superb můžeme najít plno rozdílů oproti předešlé verzi. Nejedná se tedy pouze facelift.
Ceník by se měl dostavit už následující týden. Můžeme zatím pouze odhadovat, kolik si zájemci budou muset připravit. Vzhlede k tomu, že základ současné verze vychází ne cca 920 000 korun, předpokládáme, že žhavá novinka hravě přeskočí milionovou hranici. Škoda slibuje, že první kousky dlouho očekáváného Superbu, a to jak liftbacku, tak kombi, sjedou z linky na přelomu listopadu a prosince. Pojďme se tedy podívat na detaily, které si pro nás automobilka připravila.
Design
Výraznou proměnou prošla přední část. Sama Škoda se vyjadřuje těmito slovy: „Příď zcela nového modelu Superb definuje nová osmihranná maska chladiče, inovované logo Škoda na kapotě a lišty na předním nárazníku v novém odstínu Dark Chrome.“ Při pohledu z boku sjede náš pohled na kola, která se pohybují od průměru 17 palců až po 19 palců. Skvěle vypadá i strana zadní: „U obou karosářských variant byla výrazně vylepšena aerodynamika. Kromě strměji skloněného čelního skla dostala optimálnější křivku linie střechy a vylepšený byl i spoiler pátých dveří, který je u verze kombi doplněn bočními finlety.“
Interiér se sice už veřejnosti představil, rozhodně si ho ale projdeme blíže. Palubní deska napodobuje svými liniemi ikonický tvar masky chladiče. Středem se stala obrazovka infotainmentu o velikosti 13 palců. Mezi ní a středovou konzolí najdeme slibované kulaté ovladače, které kombinují digitální a manuální ovládání. Kufr nabral kapacitu cca 635 litrů u liftbacku a 690 litrů u kombi.
Motorizace
Benzín se představuje v 1,5litrovém provedení s výkonem 150 koní a dvoulitrové verzi, která nabízí výkony 204 koní a 265 koní. Diesel TDI ve dvoulitru vyprodukuje 150 koní a 193 koní v silnější verzi. Nakonec si můžeme dopřát 1,5 TSI Plug-in hybrid. Z toho dostaneme až 204 koní.
Verdikt
Škoda předvedla neskutečnou práci. Model Superb se staví na čelní příčky evropského trhu. Ostatní automobilky by se měly mít na pozoru.