Největší světová reklamní agentura WPP se spojila s výrobcem čipů Nvidia. Firmy budou společně vytvářet reklamy s využitím generativní umělé inteligence, přičemž partnerství oznámily v pondělí. Generální ředitel společnosti Nvidia Jensen Huang představil nový engine WPP na veletrhu Computex Taipei. Napsaly o tom server CNN, agentura Reuters a další zpravodajské servery.
„Generativní umělá inteligence mění svět marketingu neuvěřitelnou rychlostí. Tato nová technologie změní způsob, jakým značky vytvářejí obsah pro komerční využití,“ uvedl dle CNN v prohlášení generální ředitel WPP Mark Read.
Platforma podle WPP umožní kreativním týmům propojit obsah od organizací jako Adobe nebo Getty Images s generativní AI a vytvářet reklamní kampaně „efektivněji a ve větším měřítku“. Firmy tak budou moci produkovat velké objemy pohlcujícího reklamního obsahu přizpůsobeného potřebám trhu, dodala společnost.
Advertising giant WPP has teamed up with chipmaker Nvidia to use generative AI to produce ads at scale for its clients https://t.co/wKuENZDCQM
— Financial Times (@FinancialTimes) May 29, 2023
V ukázce, kterou Huang promítl, vytvořila společnost WPP realistické záběry auta jedoucího pouští. Nový engine poháněný umělou inteligencí znamená, že stejné auto by mohlo být umístěno na ulici v Londýně nebo zobrazeno v Riu de Janeiru, a to bez nutnosti nákladné produkce na místě.
„Není pochyb o tom, že se nacházíme v nové počítačové éře,“ řekl v projevu podle Reuters. „V každé počítačové éře jste mohli dělat různé věci, které dříve nebyly možné. Umělá inteligence se k nim rozhodně řadí,“ dodal Huang. „Překonali jsme digitální propast. Každý je dnes programátorem, stačí počítači něco říct,“ upozornil.
AI kreativcům pomůže, jejich pozici však může i ohrozit
Stejně jako lze reklamní kampaně rychle přizpůsobit různým zemím nebo městům, lze je také upravit pro různé kanály, jako je Facebook nebo TikTok, a jejich uživatelům.
„Můžete vytvořit perfektně vyladěné kampaně, které budou mít ohlas u publika… Na druhou stranu si můžete vymyslet scénáře, které v reálném světě nikdy neexistovaly,“ řekl CNN Greg Estes, viceprezident vývojářských programů ve společnosti Nvidia.
Nově představená platforma je nejnovějším příkladem toho, jak korporace do procesů začleňují umělou inteligenci za účelem zvýšení produktivity. Mnozí pracovníci v reklamním a mediálním průmyslu se dle CNN nicméně obávají ohrožení svých pracovních míst. Důvodem je způsob, jakým je AI schopna agregovat informace a vytvářet vizuální obsah.
„Je mnohem snazší identifikovat pracovní místa, která umělá inteligence naruší, než ta, která AI vytvoří,“ sdělil Read v pondělí listu Financial Times. „V našem mediálním byznysu jsme umělou inteligenci aplikovali hojně, ale v kreativních oblastech jen minimálně,“ poznamenal.