Francouzská luxusní skupina Kering, vlastník značky Gucci, se podle několika zdrojů chystá uzavřít prodej své kosmetické divize společnosti L’Oréal za zhruba čtyři miliardy eur. Nový generální ředitel Luca de Meo tak zahajuje zásadní restrukturalizaci skupiny, která v posledních letech bojuje s poklesem prodejů a zadlužením.
Podle informací deníku Financial Times i agentury Reuters by šlo o zásadní obrat v dosavadní strategii Keringu. Ještě před dvěma lety firma sázela na rozvoj vlastního kosmetického byznysu a investovala miliardy do rozšiřování portfolia.
De Meo, který do čela společnosti nastoupil v září po působení v automobilce Renault, má za úkol skupinu oživit a snížit její dluh. Kering v červnu vykazoval zadlužení 9,5 miliardy eur a čelil propadu tržeb i ziskovosti. Od chvíle, kdy bylo jeho jmenování oznámeno, akcie firmy vzrostly téměř o 60 procent.
Rozhodnutí prodat kosmetickou divizi tak představuje první velký krok nového vedení. De Meo investorům už dříve řekl, že bude nutné „pokračovat ve snižování dluhu a tam, kde to bude potřeba, reorganizovat a přeskupit některé značky“.
Kering nears $4 billion sale of beauty unit to L'Oreal, WSJ reports https://t.co/2xFmytuE63 https://t.co/2xFmytuE63
— Reuters (@Reuters) October 18, 2025
L’Oréal posiluje svou pozici
Pro L’Oréal, světového lídra v kosmetice, by akvizice znamenala rozšíření portfolia o luxusní značky jako Creed, Bottega Veneta, Balenciaga nebo Alexander McQueen. Skupina už nyní spravuje licence na značky Prada a Saint Laurent.
Licenci na kosmetiku Gucci má do roku 2028 stále americká firma Coty, takže ta zůstane mimo připravovanou transakci. Podle Reuters by dohoda mohla být oznámena už příští týden.
Odvážná restrukturalizace
Prodej kosmetické divize by byl symbolickým koncem strategie bývalého šéfa Françoise-Henri Pinaulta, který se v roce 2023 rozhodl vybudovat samostatnou beauty větev skupiny. Součástí tehdejší expanze byla i koupě luxusní parfumerie Creed za 3,5 miliardy eur.
Kering, který kromě Gucci vlastní také značky Saint Laurent či Balenciaga, v posledních čtvrtletích zaostává za konkurencí. Prodeje i zisky klesají, především kvůli slabé poptávce na čínském trhu. V první polovině letošního roku se tržby propadly o 15 procent a provozní marže klesla na 12,8 procenta.
Nová éra pro impérium Gucci
Luca de Meo má za úkol nejen zlepšit hospodaření, ale i obnovit lesk klíčové značky Gucci, jejíž výkon v posledních letech stagnuje. Podle analytiků by prodej kosmetické divize mohl Keringu pomoci soustředit se na hlavní segmenty – módu a doplňky – a zároveň snížit vysoké zadlužení.
Transakce s L’Oréalem tak může znamenat začátek nové éry pro jednu z největších luxusních skupin světa.