Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 1

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Některé dny prostě není možné věnovat celou hodinu józe. Ale většina dní umožní tuto 10 až 15minutovou sekvenci, která protáhne záda, hamstringy a boky.

    Vnímejte ji jako udržovací sekvenci, která vám zajistí hladký chod a nepřerušení praxe do té doby, než budete mít opět čas józe věnovat delší časový úsek.

    Pánevní náklony

    Prvních několik naklonění pánve odhalí jakékoli stopy bolesti a ztuhlosti dolní části zad. Provádějte je pomalu a pokračujte, dokud nebude pohyb plynulý. Po 10 až 20 opakováních si všimněte, zda cítíte úlevu v zádech.

    Pamatujte, že náklony pánve jsou jemné. Jednoduše pohupujete boky směrem k obličeji, aniž byste zvedli zadek z podlahy. Začněte s mírně prohnutou spodní částí zad. Při provádění pohybu byste měli cítit, jak se spodní část zad tiskne do podlahy.

    Pozice kočka-kráva

    Pokračujte v zahřívání zad 5 až 10 strečinky pro kočky. Pokud vám pohyb připadá povědomý, je to proto, že se pánev pohybuje v podstatě stejným způsobem jako při pánevních náklonech. Protažení z kočky do krávy prodlužuje tento pohyb podél celé páteře, pomáhá probudit a oživit celé vaše tělo, zvyšuje flexibilitu páteře. Začněte každý pohyb od své ocasní kosti a nechte jej vlnit se po páteři, hlavou pohybujte jako poslední.

    Při pohybu mezi těmito pozicemi věnujte pozornost svému dechu. Nadechněte se, když prohnete záda, a vydechněte, když zakulatíte páteř.

    Pes směřující dolů (střecha) Z polohy na kolenou přejděte do pozice střechy. Zvedněte zadek nahoru, pak pomalu narovnejte nohy. Použijte jakékoli další pohyby, které vám pomohou zaujmout pozici správně. Vydržte v ní na 5 až 10 nádechů a „prošlapujte“ nohy (pokrčte jedno koleno a pak druhé), pokud chcete dále protahovat hamstringy, lýtka a chodidla.

    Nízký výpad

    Vykročte pravou nohou vpřed vedle pravé ruky a dostaňte se do nízkého výpadu. Možná budete chtít nejprve položit zadní koleno na podlahu, abyste si pěkně protáhli obě kyčle. Pokud chcete začít pracovat s hamstringy, které probíhají podél zadní strany stehen, držte zadní nohu rovnou a zvednutou. Vydržte 3 až 5 dechů. Poté přejděte přímo do výpadu na rovné noze.

    Výpad na rovné noze

    Pokud jste spustili zadní koleno na podlahu, nohu nyní narovnejte. Pomalu narovnejte i přední nohu a předkloňte se přes ni. Snažte se držet přední chodidlo celou plochou na podlaze a nenuťte nohu, aby se narovnala úplně, pokud vám to nejde. Ruce můžete podložit bloky, pokud nedosáhnou snadno na podlahu, až narovnáte přední nohu. Vydržte 3 až 5 nádechů a výdechů, poté ustupte zpět do pozice střechy. Vykročte levou nohou vpřed vedle levé ruky a proveďte nízké a rovné výpady na tuto stranu. Až skončíte s levou nohou, vraťte se do střechy.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Pozice hory

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.
    jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 2

    10 až 15 minut procvičování těchto pozic každý den zlepší vaši jógovou praxi. Postupem času uvidíte pozitivní efekt, který má důsledné provádění těchto strečinků na vaše delší tréninky.
    Jóga

    Jóga může zmírnit pracovní stres

    Nový výzkum naznačuje, že zaměření jógy na dech a pohyb by mohlo být klíčem k úlevě od stresu. Další studie zjistila, že jóga může být také prospěšná pro spánek a zdravé stravování.

    Jak provést předklon vsedě (Paschimottanasana)

    Předklon vsedě je klasická póza z Hatha jógy. Poskytuje dobré protažení celé zadní části těla, od lýtek přes hamstringy (zadní strana stehen) až po páteř.
    Plýtvání jídlem

    Neplýtvat jídlem a nelpět na pocitu štěstí. To nás učí pátá Jama

    Jak můžeme v našich životech pěstovat trochu více „nepřipoutanosti“, „nechamtivosti“ a „nevlastnictví“? Začněte v malém. Zamyslete se nad vaší stravou či pocity.
    Jógové přechody

    Jógové přechody pro přípravu na další pózu. Proč jsou důležité

    Učitelé jógy vědí, jak spojit jednotlivé pozice dohromady, aby vytvořili plynulou sekvenci. Víte kdy, kde a jak přecházet mezi pozicemi?
    Reklama

    Napište svůj komentář

    Napište komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama