Více
    28.8 C
    Czech
    Neděle, 26 června, 2022

    Jak díky všímavosti obnovit energii za pouhých 10 minut

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pokud se ptáte, jak si v dnešním uspěchaném světě zachovat pozornost, jste tu správně. Vyzkoušejte praxi všímavosti.

    Všímavost je v mnoha ohledech přirozená. Jen si vzpomeňte, když vás chytne písnička, zapojíte se do hlubokého rozhovoru s přítelem nebo si hrajete se svými dětmi či domácím mazlíčkem. To vše jsou praktiky všímavosti. Ale pokud se chcete ponořit hlouběji, čtěte dál.

    Jaké jsou výhody všímavosti

    Výhody cvičení všímavosti jsou široké, od fyzických po emocionální a psychologické. Jsou použitelné pro všechny věkové kategorie. Děti a dospívající, kteří praktikují všímavost, mohou mít lepší akademický úspěch a být schopni efektivněji zvládat své emoce. Jiné studie zjistily, že praktiky všímavosti mohou snížit těkání mysli a zlepšit vaši pracovní paměť.

    Zde jsou další ověřené výhody všímavosti:

    • snižuje stres a úzkost
    • zvyšuje celkový pocit pohody
    • působí proti kognitivnímu poklesu
    • zlepšuje paměť
    • posiluje váš imunitní systém
    • podporuje zdraví srdce
    • snižuje bolest a nepohodlí
    • snižuje krevní tlak
    • zlepšuje spánek
    • zvyšuje soustředění a pozornost
    • snižuje příznaky deprese

    Jak cvičit všímavost

    Meditační aplikace jsou skvělým způsobem, jak začít na cestě všímavosti doma či na cestách. Můžete se také rozhodnout, že se osobně zúčastníte kurzu meditace všímavosti, ať už v jógvém studiu či online.

    K procvičování všímavosti samozřejmě nepotřebujete průvodce, aplikaci, ani nic speciálního. Pomocí těchto pěti kroků můžete cvičit hned teď:

    Najděte si pohodlné místo, jděte na procházku, nebo si lehněte.

    Nalaďte se na své okolí zbystřením smyslů. Co můžete slyšet, cítit, vidět a ochutnat?

    Soustřeďte se na svůj dech a pocity ve svém těle.

    Rozpoznejte všechny myšlenky, které k vám přijdou. Bez posuzování je nechte jít a znovu se zaměřte na svou zkušenost v přítomném okamžiku.

    Zůstaňte tak dlouho, jak je vám to příjemné nebo můžete.

    Tato rychlá meditace poskytuje dokonalý způsob, jak se přeorientovat a obnovit energii za pouhých 10 minut. Ať už čelíte náročnému dni v práci nebo zvýšenému stresu doma, tato meditace je skvělým vstupním bodem pro vaši praxi všímavosti.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS