Více
    9.3 C
    Czech
    Pondělí, 3 října, 2022

    Italský luxus s odvážným stylem. Bimota KB4

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Super výkonný stroj, který všechny uhrane svým luxusním a odvážným designem. Bimota KB4 je chlouba italského inženýrství. Firma je světu známá už hezkou řádku let a je považována za vysoce konzervativní. Miluje kvalitně odvedenou práci a zakládá si na špičkových technologiích. KB4 2022 je oproti tomu velmi odvážný počin, který se rozhodně vyplatil. 

    Rok 1973 znamenal pro Itálii zrození firmy, která se dodnes věnuje zakázkovým strojům, i těm sériovým. Klade důraz na vysokou kvalitu a její kolekce KB se začala datovat od roku 1978. „K“ stojí za způsobem, jakým Bimota pohání své mašiny. Kawasaki propůjčila italským nadšencům své stroje, které jsou známé pro vysoký výkon a spolehlivost. Tato spolupráce se vyplatila. Nový model se designem lehce navrací do časů retra, technologie ovšem značí novou dobu, nový pokrok, nový přístup k ježdění na motocyklech. 

    Design má duši 

    Firma se od počátku zaměřovala na motorky značek Honda, Kawasaki a Suzuki. Ty kompletně přepracovala a posunula tak na nový stupeň dokonalosti. KB4 je exkluzivita z města Rimini, kde se mašiny rodí. Svým stylem nás vrací do počátků výroby závodních strojů. Detaily jsou pojaty zcela moderně a nekonvenčně. Výrobci si hráli s karbonem, který tvoří znatelnou plochu tohoto motocyklu. 

    Novinkou je LED světlomet, nad kterým se tyčí obrazovka ukazatele rychlosti. Variantou zůstává i závodní plexisklo, které se v tomto tvaru používalo na závodních tratích. Délka KB4 je přes 2 m, výška sedla pak 0,8 m. Motorku tak můžeme krásně zalehnout a šetřit odpor vzduchu. Stupačky jsou posunuté dozadu a řídítka dostatečně nízko. O pohodlí se přímo nejedná, přestože firma vybavila KB4 krásným koženým sedlem. 

    Pro odpružení sáhla firma Bimota po značce Öhlins. Díky tomu se motocykl posunul o kousek dál v oblasti ovladatelnosti. Pomáhají tomu i 17palcová litá kola s krásným hvězdicovým vzorem. Brzdový systém už klasicky disponuje kotouči 320 mm a 220 mm. Díky karbonu se snížila i hmotnost. Na první pohled extrémně robustní stroj váží pouze 194 kg. To nám dovolí na tratí lehce přidat na rychlosti a zároveň máme podchycenou stabilitu. KB4 se nechvěje a pěkně drží stopu. 

    Motor

    Čtyřválec DOHC o objemu 1,043 cc dokáže narvat do řetězu sílu až 142 koní. 111 Nm krouticího momentu je rovněž nezanedbatelná hodnota. 6 rychlostí a velice svižné řazení.  Cena KB4 se může vyšplhal až nad 800 000 korun. To už je znatelné číslo. 

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS