Více
    11.3 C
    Czech
    Pátek, 30 září, 2022

    Instagram testuje změnu, která by mu pomohla více konkurovat TikToku

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Instagram testuje změnu, která ze všech videopříspěvků udělá tzv. Reels. Podle společnosti je tato změna, která se v současné době testuje u vybraných uživatelů po celém světě, součástí plánu Instagramu na zjednodušení používání videí v aplikaci. Informoval o tom server TechCrunch.

    Pokud nevíce co to jsou Reels, jedná se o formu krátkých videí o délce 15 až 60 sekund, kterými můžete do nekonečna scrollovat. Instagram jimi přímo konkuruje TikToku, od kterého je vlastně okopíroval.

    „Tuto funkci testujeme v rámci našeho úsilí o zjednodušení a zlepšení práce s videi na Instagramu,“ uvedl mluvčí společnosti Meta.

    Lidem, kteří jsou součástí testu, se zobrazí v aplikaci zpráva, kterou můžete vidět dole. Snímek obrazovky zveřejnil konzultant pro sociální média Matt Navarra.

    Zpráva uvádí, že pokud je váš účet veřejný a zveřejníte video, které se nakonec promění v Reel, může kdokoli objevit vaše video a použít váš původní zvuk k vytvoření vlastního Reelu. Pokud je váš účet nastaven jako soukromý, bude váš Reel viditelný pouze pro vaše sledující.

    Zpráva také upozorňuje, že jakmile zveřejníte Reel, může kdokoli vytvořit „remix“ s vaším Reelem, pokud je váš účet veřejný. V nastavení účtu však můžete lidem v remixování vašich Reelů zabránit.

    Krátká videa jsou stále velmi populární

    Jak poznamenává TechCrunch, tento krok není žádným překvapením. Videa ve stylu TikToku se totiž rychle stala oblíbeným formátem na všech sociálních sítí.

    Když Mark Zuckerberg odhalil čtvrtou čtvrtletní zprávu o hospodaření společnosti za rok 2021, uvedl, že Reels je nyní nejrychleji rostoucím formátem obsahu na sociálních sítí od společnosti Meta.

    Čas strávený sledováním krátkých videí se od loňského roku více než zdvojnásobil, přičemž 80 procent tohoto nárůstu připadá na Facebook.

    Produktový ředitel společnosti Meta Chris Cox dokonce označil Reels za „světlý bod“ společnosti v nedávné zprávě sdílené se zaměstnanci. V ní je varoval před „vážnými časy“, které je čekají kvůli zpomalujícímu se růstu. Uvedl také, že jedním z projektů, na které se Meta hodlá zaměřit v druhé polovině roku 2022, je co nejrychlejší zpeněžení Reels.

    V loňském roce šéf Instagramu Adam Mosseri prohlásil, že aplikace „už není aplikací pro sdílení fotografií“. Dále poznamenal, že společnost upřednostňuje posun k videu vzhledem k významné konkurenci ze strany TikToku a YouTube. V budoucnosti tedy můžeme očekávat další aktualizace, které dále vylepší možnost sledování krátkých videí.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS