Zimní teploty snižují dojezd elektrických vozidel až o desítky procent. Také ale letní vedra se můžou negativně projevit ve zkrácení dojezdu na jedno nabití baterie. Z výzkumu americké společnosti Recurrent, která má přístup k datům ze 7 500 elektromobilů provozovaných na území USA vyplývá, že zatímco teploty kolem 24 stupňů se na hodnotách reálného dojezdu nijak neprojeví a při vystoupání hodnoty na teploměru na 32 stupňů je snížení hodnoty dojezdu jen pět procent, tak při pětatřicetistupňovém vedru jde už o patnáct procent. Skoro neuvěřitelně pak zní, že teplota 38 stupňů Celsia znamená ukrojení z dojezdu o 31 procent. To je zhruba tolik, o kolik se dojezd elektrických vozidel snižuje během mrazu.
Jedná se o průměrné hodnoty různých typů elektromobilů. Jak se ukázalo při podrobnějším rozboru získaných dat, velmi odolný vůči výkyvům vnějších teplot je korejský vůz Hyundai Kona a dobře si vedou také typy americké Tesly. Naopak hůře na tom byl Chevrolet Bolt a také Ford Mustang Mach E.
Výzkumníci také zjistili, že zatímco na počáteční ochlazení vozu, který byl předtím zaparkovaný v horku venku, je zapotřebí mezi 3-5 kW, následné udržování nastavené teploty klimatizace už znamená úbytek jen 1 kW elektřiny na sto kilometrů.