Honda se rozhodla poctít model, který vznikl už v roce 1992. Tehdy firma otevřela brány k sportovním motocyklům, které se staly legendami. Od tohoto momentu sbírala společnost zkušenosti, které vyústily minulý rok k odhalení modelu CBR 1000 RR-R. Ten přináší nejen rychlost, ale také styl. Design zcela jasně navazuje na model CBR900R Fireblade z roku 1992.
Už při prvním pohledu je jasné, že se zde jedná o zcela ojedinělou záležitost. Výrobci dokázali vtělit do moderního a silného stroje odkaz minulosti. Toho docílili převážně přes barevné kombinace. Tuhle pecku by chtěl mít doma zkrátka každý.
Podobá se vlastně nový stroj své předloze? V roce 1992 vznikla motorka, která změnila svět závodních strojů. Motocykl CBR900R Fireblade, který vznikl pod taktovkou technika Baby Sana, disponoval nejen skvělým designem, ale také revolučním výkonem. Z motoru dokázal vydolovat až 125 koní a celkově vážil pouze 185 kg. Pokud bychom měli alespoň jednu z těchto hodnot porovnat se současnou verzí, zarazíme se. Například výkon narostl cca o 100 koňských sil. I tak je ale jasné, že Honda CBR1000 RR-R Fireblade navazuje na tradici. Pojďme se na něj podívat trochu zblízka.
Design
Vzhled modelu CBR1000 RR-R Fireblade si na sebe bere zásadní břemeno. Vzhledem k faktu, že se jedná o motorku, která vzdává hold 30 letům od vzniku původního stroje, je design naprosto zásadní. Výrobci proto zvolili klasickou kombinaci barev, která se v mnohem své předloze skutečně podobá. Hlavním rozdílem se staly světlomety. Dva kulaté byly nahrazeny tenkými s LED technologií. V zásadně, a tom nám dělá radost, se novinka nijak extrémně neliší od předchůdce.
Technologie
CBR1000 RR-R Fireblade trestá asfalt na 17palcových nádherách. Vzhledem k tomu, že dosahuje hmotnosti 201 kg, což je furt v toleranci, musí být motorka vybavena skvělým odpružením. Přední vidlice nabízí průměr 43 mm. Pro zadní tlumení zvolili výrobci značku Ohlins. Brzdové kotouče už klasicky disponují průměry 330 mm a 220 mm.
Motor
V rámu je zasazený řadový čtyřválec o obsahu téměř 1000 cc. Dokáže vyprodukovat až 160 kW a 113 Nm točivého momentu. Tyto hodnoty jsou brutální. Na model CBR1000 RR-R Fireblade by měl usednout pouze zkušený jezdec.
Verdikt
Oslava výročí se vydařila. Honda předvedla nemožné. Hodnota motorky se sice vyšplhala na cca 660 000 korun, i tak za to ale stojí. Kupujeme kvalitu, styl a hlavně historii.