Automobilka Honda oznámila vývoj zcela nové generace hybridního pohonného ústrojí, které bude určeno pro její středně velké modely. Nový hybridní šestiválec V6 se poprvé objeví v roce 2027 a zamíří do modelů Pilot, Odyssey a Ridgeline.
Podle výrobce nabídne nová jednotka o více než 30 procent nižší spotřebu paliva ve srovnání se současnými benzínovými verzemi, přičemž zrychlení se má zlepšit přibližně o 10 procent. Honda tak potvrzuje, že hybridní technologie může přinést nejen úsporu, ale i lepší výkonové parametry.
Nové ústrojí s až třemi elektromotory
Hybridní systém bude kombinovat zážehový motor V6 s až třemi elektromotory. Ten třetí bude u verzí s pohonem všech kol zajišťovat pohon zadní nápravy. Pohonná jednotka bude doplněna o nově vyvinutý akumulátor, jehož kapacitu zatím automobilka bohužel nespecifikovala.
Tento systém je navržen především pro severoamerický trh, kde jsou větší SUV a pick-upy stále velmi populární. Nový hybridní šestiválec by tak měl nabídnout spojení výkonu, úspornosti a komfortu, které zákazníci v této kategorii očekávají.
Síla bez kompromisů
Honda slibuje, že nová generace hybridního pohonu neztratí nic ze sportovního charakteru značky. Pokud by se potvrdila očekávání, hybridní verze modelu Pilot by mohla dosahovat kombinované spotřeby kolem 7 litrů na 100 kilometrů a zrychlení z 0 na 100 km/h přibližně za 6,2 sekundy.
V porovnání s aktuálním modelem, který využívá atmosférický šestiválec 3.5 V6 o výkonu 285 koní a má kombinovanou spotřebu přes 10 litrů, by šlo o výrazný posun. Honda podle Car and Driver uvedla, že zlepšení efektivity dosáhne nejen díky elektrické asistenci, ale i optimalizací samotného spalovacího motoru a elektroniky řízení výkonu.
Hybridní strategie Hondy
Menší modely značky, jako jsou Civic, Accord a CR-V, již hybridní varianty nabízejí a tvoří důležitou součást prodejů. Větší rodinné a užitkové vozy však zatím spoléhají výhradně na klasické benzínové motory. Nový hybridní šestiválec tuto mezeru vyplní a umožní Hondě konkurovat výrobcům, kteří už kombinované pohony ve velkých modelech nabízejí.
Verdikt
Honda dlouhodobě sází na rozvoj hybridní technologie jako přechodového řešení mezi spalovacími a čistě elektrickými pohony. Nový šestiválec V6 Hybrid má být důkazem, že i vozy s vyšší hmotností a výkonem mohou nabídnout nižší emise, úspornější provoz a zároveň zachovat tradiční kvality značky. Těmi jsou spolehlivost, kultivovanost a dostatek výkonu.


