Max Verstappen zná svého nového týmového kolegu. Od příští sezóny se k němu v Red Bullu připojí Francouz Isack Hadjar, který nahradí Yukiho Tsunodu. Japonský jezdec přijde o místo v závodním týmu , ale zůstane v hlavním týmu jako testovací a rezervní jezdec.
Dvaadvacetiletý Hadjar debutoval letos ve Formuli 1 se sesterským týmem Racing Bulls. Svůj nováčkovský rok završil třetím místem na Velké ceně Nizozemska koncem srpna. V příští sezóně budou za Racing Bulls startovat Liam Lawson a britský nováček Arvid Lindblad, který postoupí z juniorské akademie Red Bull.
Cunoda nasbíral v letošním šampionátu zatím 33 bodů a v průběžném pořadí drží až patnáctou příčku. Verstappen má před závěrečným závodem v Abú Zabí na kontě 396 bodů a stále bojuje o titul, pro nizozemského jezdce by šlo o čtvrtý titul mistra světa. Cunoda připomněl, že v závěru sezony dostal od týmu silné zázemí a sám řekl: „Udělal jsem, co jsem mohl. Zejména v posledních čtyřech závodech mi tým poskytl velkou podporu a já mohl jet s téměř identickým vozem, jako měl Max.“
Změny v sestavách Red Bullu odstartovaly už během sezony. Tým se rozloučil se Sergiem Pérezem a sáhl po Lawsonovi, který v minulém roce zaujal jako náhradník. Po dvou závodech ale vedení poslalo Lawsona zpět do Racing Bulls a v hlavním týmu vsadilo na Cunodu. Od Japonce očekávalo, že dokáže Verstappenovi důstojně sekundovat, výsledky však většinou za očekáváním zaostaly.
O Cunodově budoucnosti se spekulovalo už od léta. Red Bull měl v záloze Hadjara, který si svými výkony vybudoval silnou pozici, a zároveň chystal vstup dalšího talentu z akademie, Arvida Lindblada. Ten v červnu nasbíral dost bodů na superlicenci, limitovala ho ale věková hranice. Stáj proto požádala Mezinárodní automobilovou federaci o výjimku, uspěla a Lindblad se dva měsíce před osmnáctými narozeninami stal rezervním jezdcem jak u Red Bullu, tak u Racing Bulls.
Oficiální potvrzení sestav přišlo v úterý odpoledne. Red Bull nasadí dvojici Verstappen a Hadjar, u Racing Bulls pojedou Lawson a Lindblad. Cunoda přichází o závodní sedačku, ale zůstává v zázemí hlavního týmu jako testovací a rezervní pilot.
Otazníky visí nad tím, jak se nové složení projeví v sezoně, kdy vstoupí v platnost úplně nová technická pravidla. Druhá sedačka Red Bullu v minulosti ukončila naděje několika talentů, u kterých to vypadalo slibně, včetně Pierra Gaslyho, Alexe Albona, Lawsona nebo Sergia Péreze. Teď dostane šanci Hadjar a fanoušci i vedení budou sledovat, jestli mladý Francouz vedle Verstappena uspěje.


