Styl SUV s mohutnou přídí, bumerangovitými světly a zádí se svisle orientovanými svítilnami. V takovém duchu přetvořila americká značka s modrým oválem ve znaku Volkswagen ID.4 ve vlastní model s tradičním jménem Explorer. Ten se právě představil ve světové premiéře.
Zatím není známo příliš mnoho technických informací o tomto voze. Vlastně víme jen to, že zavazadlový prostor má objem 470 litrů a že zákazníci budou moci volit mezi pohonem výhradně zadních nebo všech čtyř kol.
Utajovaná je také kapacita baterie, ale dá se očekávat, že bude ve stejné relaci jako u Volkswagenů ID.4 a 5, na jejichž platformě je vůz zkonstruovaný. Tedy jde nejvíce o 77 kWh. Motory jsou sice také z produkce Volkswagenu, ale Ford si je naladí na jiné výkony.
Podle tiskové zprávy se baterie bude nabíjet z 10 na 80 procent během pětadvaceti minut, což odpovídá maximálnímu dobíjecímu výkonu mezi 150 a 200 kW.
Dominantou interiéru je na výšku orientovaný multimediální displej, na kterém se ovládá množství důležitých funkcí včetně klimatizace. Zajímavostí je, že se dá posouvat nahoru a dolů a pod ním se nachází ještě tajná schránka na cenné předměty.
Z dostupných fotografií vyplývá, že v interiéru bude dostatek odkládacích prostor. Například do centrální konzole půjde uložit patnáctipalcový notebook. Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje dvojitá podlaha a otvor pro prostrčení delších předmětů do prostoru zadních sedadel.
Ford oznámil, že model bude nabízet ve dvou výbavových variantách. Přitom již i ta levnější je velmi solidně vybavená. Auto obsahuje vyhřívání předních sedadel a volantu, masážní sedadlo řidiče a dvouzónovou klimatizaci. Ke standardně dodávanému bezklíčovému odemykání lze na přání doplnit bezdotykové ovládání pátých dveří.
Explorer se vyrábí v německém Kolíně nad Rýnem. Na českém trhu objeví ještě před koncem letošního roku. Základní cena bude 1,1 milionu korun.