Více
    0.1 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Dýňové latte, oblíbený nápoj podzimu

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Dýňové latte je rozšířenou pochoutkou podzimního období. Bohužel jeho kalorická hodnota je vysoká a se zeleninou nemá nic společného. Z čeho se vyrábí dýňové latte a je vůbec zdravé?

    Jakmile je ve vzduchu náznak podzimu, dýňové koření se objeví všude, kam se podíváte. Ať už si pochutnáváte na limitované edici obilovin z dýňového koření, sušenek a dalších dobrot, nebo si kupujete dezinfekční gel na ruce. Prakticky neexistují žádné hranice, kde tuto oblíbenou podzimní příchuť a vůni můžete nalézt.

    Latte s dýňovým kořením je sezónní nápoj, přichází na scénu, když se začne ochlazovat a listy stromů se barví do žluta. Chutná nám, ale jak je to s jeho výživovou hodnotou?

    Co je v dýňovém latte

    Společnost Starbucks uvedla svůj první kávový nápoj inspirovaný podzimem, Pumpkin Spice Latte, v roce 2003. V návaznosti na úspěch nápoje vytvořilo mnoho dalších kávových značek vlastní verze podle stejného základního receptu.

    „Dýňové latte se vyrábí z espressa, mléka, směsi dýňového koření, šlehačky a dýňového sirupu,“ říká dietoložka Kim Yawitz. Samotná směs koření odráží chutě dýňového koláče s náznaky skořice, muškátového oříšku, zázvoru a hřebíčku.

    Obsahuje dýňové latte skutečně dýni?

    V roce 2015 společnost Starbucks začala do svých sirupů přidávat skutečné dýňové pyré, spolu s cukrem, kondenzovaným mlékem a dalšími přísadami. Ne všechna dýňová latte obsahují skutečnou dýni, ale všechna jsou vyrobena z koření, které je základem čehokoli, co má „podzimní příchuť“.

    Mnoho takových ochucených nápojů obsahuje espresso, šlehačku a mléko s přidanými přísadami jako slazené kondenzované mléko, cukr, kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy, hnědý cukr, přidané příchutě a karamelová barva.

    Je dýňové latte zdravé?

    V názvu sice obsahuje zeleninu, ale… Není sice tím nejhorším, co můžete konzumovat, nicméně kalorie a cukr se opravdu sčítají, pokud dýňové latte pijete pravidelně. Velké dýňové latte ve Starbucks obsahuje podle Kim Yawitz 390 kalorií a neuvěřitelných 50 gramů cukru.

    American Heart Association doporučuje omezit přidaný cukr na 36 gramů denně pro většinu mužů a 25 gramů denně pro většinu žen a dětí. To znamená, že jedno dýňové latte má dvojnásobek doporučené denní dávky.

    Zdravotní výhody dýňového latte

    Latte z 2% mléka může být zdrojem vápníku, vitaminu D a bílkovin pro stavbu kostí. Espresso je přirozeným zdrojem antioxidantů a živin, jako je niacin a kyselina pantothenová. Přírodní koření jako skořice a zázvor dodávají antioxidanty. Nicméně nutriční výhody dýně z tohoto nápoje opravdu nezískáte.

    Zdravější dýňové latte si vychutnáte, pokud si ho dáte bez šlehačky a dýňového sirupu, pouze se směsí koření. Tím ušetříte 200 kalorií a 31 gramů přidaného cukru.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Houby

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama