Americké patroly jsou jedny z těch nejlépe vybavených. Pravidelně můžeme jako veřejnost při honičkách vidět značku Dodge. V garážích těchto ostrých hochů se objevují kromě Challengerů také Chargery. Pořádný motor, nekompromisní výkon a závodní DNA. Dodge vyrábí hodně modelů, Charger se stále drží na prvních příčkách. Nabízí se na trhu v mnoha verzích.
Čtyřdveřový sedan Dodge Charger se po celém světě těší veliké oblibě. Veřejnost láka také tím, že i přes svůj masivní výkon a tvrdý sportovní vzhled nestojí extrémně šílené peníze. Cena přes milion korun je sice stále vysoká, v porovnání s jinými závodními vozy se ale nebavíme o tak astronomické částce. Agresivní jízda, tvrdý podvozek, náhon na zadní. Všechny tyto faktory naznačují, že na závodím okruhu na nás čeká skutečné peklo. Tenhle stroj si umí pěkně zařvat. I to mu dodává pořádný respekt.
Design
Všechny modely se vyznačují masivním předkem, krásnými liniemi a zdviženou zadní částí. Pouze verze SXT nenabízí na přední kapotě speciální průduch pro podpoření výkonu. Všechny ostatní verze mají po touto dírou v kapotě nádherný úzký gril, na kterém se vyjímá nápis dané výbavy. Nárazník funguje jako jeden veliký průduch a jeho spodní hrana dostala pořádně ostrý profil. LED světlomety krásně zapadají do tvaru masky chladiče.
Prakticky všechny verze od GT po SRT přichází na trh s 20palcovými koly. Vzor si Dodge drží ve staré klasice a to květu. Ze strany musíme ocenit linii, která model Charger definuje. Masivní předek se u předního skla lehce propadá a náhle stoupá. Pak se linka postupně svažuje až k zadní části, kde končí až téměř u hrany kufru. Pod ní se nachází ikonický světlomet, který je tvořený tenkým LED pruhem.
Interiér kombinuje kůži příjemnou na dotek a karbon, který vidíme převážně na palubní desce. Zde budeme mít přehled o všech funkcích na malé obrazovce infotainmnetu. Řadící páka se profiluje nevšedním tvarem, překvapilo nás ale, jak krásně padne do ruky. Díky pořádné šířce modelu Charger máme i vzadu na sedadlech dostatek místa.
Motor
Pod kapotu si můžeme nadělit skutečně pořádnou nálož výkonu. První varianta je 3,6lůitrový šestiválec Pentastar s výkonem 300 koní. Dále 5,7litrový osmiválec HEMI s výkonem 370 koní. 6,4litorvý osmiválec SRT HEMI nabízí 485 koní a nakonec 6,2litorvý osmiválec HEMI SRT HELLCAT, který dodá neskutečných 707 koní. Tohle je výkon, který trhá asfalt.
Verdikt
Průměrná cena Dodge Charger se pohybuje kolem 1,3 milionu korun. Podle roku výroby se dostaneme od milionu korun až vysoko za hranici 1,3 milionu korun. Tenhle Dodge představuje to nejlepší, co si na trať můžeme vzít.