Evropská komise (EK) zahájila antimonopolní vyšetřování rakouského výrobce energetických nápojů Red Bull. Komise, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, prověří podezření, že se společnost mohla dopustit zneužití dominantního postavení na trhu a omezování hospodářské soutěže. Zahájení vyšetřování nutně nepředjímá, že se podezření potvrdí, uvedla dnes komise.
Brusel má podezření, že Red Bull v celém Evropském hospodářského prostoru uplatňuje ucelenou strategii s cílem omezit konkurenci. Konkrétně jde o to, že energetický nápoj této značky se prodává v nádobách o objemu 250 mililitrů a strategie měla omezit konkurenty, kteří prodávají nápoje v nádobách, které tento objem přesahují. Mělo se tak dít v supermarketech a na čerpacích stanicích.
The 🇪🇺 Commission opens investigation into possible anticompetitive conduct by energy drink 🥫manufacturer Red Bull ✅
— EU Competition (@EU_Competition) November 13, 2025
For more information 👇
🔗https://t.co/pzkZkwJHdz pic.twitter.com/J62bW1zH4f
„Strategie společnosti Red Bull byla údajně zaměřena hlavně na energetické nápoje prodávané nejbližším konkurentem,“ uvedla unijní exekutiva. Neupřesnila však, o kterou konkurenční společnost nebo o který výrobek jde.
„Komise se obává, že Red Bull mohl tuto strategii uplatňovat přinejmenším v Nizozemsku, kde tato společnost zřejmě zaujímá dominantní postavení na vnitrostátním trhu velkoobchodních dodávek značkových energetických nápojů,“ dodala EK.
Unijní exekutiva Red Bull podezřívá, že v Nizozemsku mohl platit supermarketům a čerpacím stanicím, aby konkurenční nápoje prodávané v nádobách větších než 250 mililitrů vyřadily z prodeje, případně je jinak znevýhodnily, například přesunem na méně viditelné místo v prodejně.


