Řada údajů o složení baterie i její aktuální kapacitě půjde sledovat prostřednictvím speciálního bateriového pasu, který musí zavést výrobci elektromobilů nejpozději do roku 2027. Například bude pas po dobu až patnácti let od vyrobení daného elektrického vozu poskytovat o stavu a kapacitě baterie.
Údaje by navíc měly být snadno dostupné například pomocí skenování datového nosiče jako je QR kód.
Hlavním smyslem je ale získat přesný přehled o výrobním postupu té které baterie, bude zřejmá celková uhlíková stopa tohoto dílu a rovněž budou k dispozici přesné informace kolik a jakých materiálů půjde recyklovat. Nebudou se tak muset před zahájením recyklačního procesu odebírat vzorky z částí baterie a následně je podrobovat zkoumání v laboratořích.
Prvním automobilem, který již bude takovým pasem disponovat, je plně elektrické Volvo EX90. Pro vytvoření tohoto pasu se Volvo spojilo s britským technologickým startupem Circulor. Pas bude možné stáhnout prostřednictvím aplikace do mobilního telefonu. Náklady na výrobu jednoho vozu zvýší takový pas maximálně o deset dolarů.