Největší evropská automobilka Volkswagen se nespokojí s tím, že by její nejlevnější elektrický vůz měl začínat na cenové úrovni kolem 25 tisíc eur. Podle informací britského magazínu Autocar připravuje vývojové oddělení automobilky ještě levnější vůz. Ten by mohl mít cenovku zhruba 17.000 eur.
Model zatím nemá jméno, ale je logické, že by se mohl označovat ID.1. Na trh se samozřejmě dostane později, než v současnosti připravované ID.2, což je hatchback přibližně ve velikosti současného Pola. Ten se bude, společně se sourozencem Cupra Raval a malým SUV značky Škoda vyrábět v Martorellu ve Španělsku. Zatímco toto ID.2 bude mít základ v platformě MEB entry, pro nejmenší elektromobil budou muset technici vyvinout něco nového.
Finanční ředitel Volkswagen Group Arno Antlitz s odkazem na cílovou cenu ID 2 uvedl, že společnost věří, že dosáhne nižších cen díky vývoji dostupnějších technologií baterií a levnějších výrobních metod.
Již v roce 2026 začne koncern používat unifikované bateriové články z nového závodu značky PowerCo ve Španělsku. Závod se staví v Saguntu, nedaleko od Valencie. Továrna za 3 miliardy EUR (3,3 miliardy USD) bude mít roční kapacitu 40 gigawatthodin a výroba článků bude zahájena v roce 2026.