Více
    27.7 C
    Czech
    Středa, 17 srpna, 2022

    Annamaya kóša, první z pěti vrstev vědomí

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jóga a meditace nám mohou pomoci identifikovat kóšu, která je v nerovnováze, což může způsobovat nerovnováhu v celém vašem životě. Zapojení do určitých cvičení a praktik pomůže přivést ji zpět do harmonie.

    Annamaya kóša je jednou z pěti vrstev vědomí, které zahalují Átman neboli pravé Já. Předpokládá se, že objevení každé vrstvy přivede jednotlivce blíže k jednotě s vesmírem a pravým Já. Annamaya kóša je nejvzdálenější kóša, vrstva, která vyživuje fyzické tělo. Je to nejvzdálenější obal tvořený vrstvou fyzického těla, která zahrnuje svaly, kosti, kůži a orgány. Anna je sanskrtské slovo pro jídlo, které udržuje lidské tělo ve funkčním stavu. Annamaya kóša je často označována jako fyzické tělo, protože je to jediná kóša, která je fyzicky hmatatelná.

    Slovo kóša, odvozené ze sanskrtu, znamená „pochva“ nebo „potah“. Annamaya kóša se překládá jako „pochva skládající se z jídla“ nebo „pochva na potraviny“.

    V rámci annamaya kóši existují tři další kóši:

    Sthula (fyzická) – kde si člověk uvědomí chuť a důležitost jídla

    Sukshma (jemná) – kde je pociťována důležitost a účinek jídla

    Karana (kauzální) – ve které jsou zachovány mentální dojmy (nebo samskáry) jídla

    Předpokládá se, že tělesná stavba jednotlivce a také jeho osobnostní rysy pramení ze zdraví annamaya kóši.

    Mnoho lidí, kteří praktikují jógu, obecně uvádí, že se cítí více v kontaktu se svým tělem. Jógové pozice mohou pomoci udržet rovnováhu annamaya kóši, protože zanechají praktikujícího s pocitem fyzického uzemnění. Vyzkoušejte variaci Tadasany (pozice hory), abyste se dostali do kontaktu se svým fyzickým tělem.

    Tadasana pro spojení s tělem

    Postavte se vzpřímeně s nohama asi na vzdálenost boků a umístěte chodidla tak, abyste měli pocit, že vás podporují. Můžete se na nohou kývat dopředu a dozadu, dokud se nedostanete do přirozené klidové polohy.

    Vyhněte se nadměrnému natahování nebo blokování kolen tím, že mírně zapojíte hýžďové svaly a udržíte v kolenou měkký mikroohyb.

    Srovnejte svou páteř tak, aby byla neutrální. Nestahujete ocasní kost, ani ji nevystrkujte.

    Rozšiřte hrudník a bradu držte rovnoběžně s podlahou.

    Položte si jednu ruku na pupík a druhou na srdce, zavřete oči a dýchejte.

    Vnímejte své nohy na zemi, když držíte temeno hlavy vysoko a všimněte si, které svaly jsou zapojeny. Několikrát můžete jemně otočit bradu ze strany na stranu.

    Pozorujte všechny pocity, které se objevují ve vašem fyzickém těle, když se s každým nádechem rozpínáte a s každým výdechem stahujete.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS