Američan čelí hrozbě až dvouletého vězení v Thajsku poté, co zveřejnil negativní hodnocení hotelu, ve kterém pobýval. Resort jej zažaloval na základě přísných zákonů proti pomluvě.
Wesley Barnes, který pracuje v Thajsku, zveřejnil několik recenzí na různých platformách, které údajně obviňovaly letovisko z „moderního otroctví“. Sea View Resort však uvedl, že ostrá kritika bývalého hosta je nepravdivá a poškozuje pověst hotelu.
„Majitel podal stížnost, že obžalovaný o jeho hotelu zveřejnil na webu TripAdvisor nespravedlivé recenze,“ uvedla policie tiskové agentuře AFP.
Incident, ke kterému došlo v letovisku na ostrově Koh Chang počátkem loňského roku, byl zřejmě spuštěn sporem ohledně toho, že si pan Barnes chtěl při jídle v restauraci přinést vlastní láhev alkoholu.
Podle prohlášení hotelu host vyvolal rozruch a odmítl zaplatit poplatek za nápravu, který byl nakonec prominut, když zasáhl manažer hotelu.
Po odchodu zveřejnil pan Barnes několik negativních hodnocení hotelu, poté jej resort žaloval za pomluvu. Následně byl zadržen a strávil dvě noci ve vězení, než byl propuštěn na kauci.
Pokud bude shledán vinným z porušení notoricky známých zákonů proti pomluvě, hrozí mu odnětí svobody až na dva roky.
K incidentu došlo v letovisku na ostrově Koh Chang. Foto: Reuters
Podle hotelu jsou jeho recenze „vymyšlené, opakující se a škodlivé“, přičemž jeden příspěvek na webu TripAdvisor obvinil hotel z „moderního otroctví“. Pan Barnes však BBC sdělil, že tento konkrétní příspěvek nebyl nikdy publikován, protože porušoval pokyny TripAdvisor.
Uvedl také, že kvůli incidentu již přišel o práci, a vyjádřil obavy, že mu publicita, kterou jeho případ získal, znesnadní hledání nového zaměstnání.
Další část soudního řízení proběhne na začátku října. Barnes dodal, že se bojí jít do vězení po děsivé zkušenosti z pobytu ve vazbě. Stále doufá ve smírné řešení přímo s hotelem. Zástupci resortu však tvrdí, že se jej před podáním žaloby opakovaně pokoušeli kontaktovat.