Na různých fórech věnujících se house sittingu se objevuje stále dokola jedno téma. Týká se „nerealistických“ očekávání jak majitele nemovitosti, tak dočasného „správce“ cizího domova. Jaká je nepsaná etiketa těchto dohod založených na důvěře?
Na internetu najdeme negativní zážitky jednoho či druhého účastníka. V mnoha případech by se jim možná dalo předejít jasnějším definováním povinností správce, nebo toho, co by měl majitel domu na oplátku poskytnout. Také nesprávná interpretace často vede ke zklamání.
Nevíte, co je house sitting? Přečtěte si o něm zde.
Jak se takovým situacím vyhnout?
Většina nedorozumění vzniká kvůli nesouladu očekávání. Když je transakce uzavřena bez platby, pro zúčastněné strany je často těžší stanovit pevný a podrobný seznam odpovědností správce domu. To vede k nenaplněným očekáváním.
Vyhněte se nástrahám už při výběru a rezervaci
Mít povědomí o některých běžných nedorozuměních může upozornit na oblasti, které způsobují největší problémy. Je dobré vědět předem, co přesně se od vás očekává. Proto:
Než uděláte rezervaci svého budoucího dočasného domova, definujte očekávání
Tím minimalizujete riziko zklamání. Ideální je samozřejmě písemná dohoda o house sittingu. Nemusí zahrnovat zákonnou smlouvu, stačí seznam toho, co se očekává během vašeho pobytu. Na čem jste se s majitelem domu dohodli.
Jaké jsou povinnosti správce domu
Majitelé domů obvykle mají velmi jasná očekávání:
- Chtějí opustit svůj domov a domácí zvířata a zanechat je s někým, komu mohou důvěřovat a na koho se mohou spolehnout.
- Aby správce přijel a odjel v době, kdy to od něho očekávají.
- Správce domu by se měl starat o jejich mazlíčky, krmit je a cvičit stejným způsobem, jako by se staral o své vlastní.
- Chtějí se vrátit do čistého a uklizeného domova se šťastnými domácími mazlíčky a dobře udržovaným bazénem i zahradou.
- Možná budou chtít, abyste se vyskytovali převážně doma, když oni jsou pryč.
- Mohli by také chtít navázat přátelský vztah, kdy vás mohou někdy v budoucnu vyzvat k opakovanému pohlídání domu.
Co se očekává od majitele domu a domácího mazlíčka?
Je trochu obtížnější přesně definovat očekávání těch, co přijíždějí hlídat nemovitost. Většinou ale doufají v:
- Poctivé informace o mazlíčcích, jejich chování, socializaci, zdraví a temperamentu, plus o očekávání majitelů domu.
- Nezbytné informace o veterinářích a prostředky na případné ošetření mazlíčků.
- Ložnici, koupelnu a pohodlný obývací prostor (zejména u dlouhodobých kontraktů) s dostatkem úložného prostoru pro své oblečení a věci.
- Doufají, že si převezmou dům, který je čistý, uklizený a nepředstavuje zdravotní riziko.
- Pokud je WiFi nutností, protože hlídač pracuje na dálku z domova, pak by očekávali poctivé zhodnocení internetového připojení, rychlosti a možných problémů.
- Pokud je nemovitost vzdálená od civilizace, budou mít k dispozici vozidlo alespoň pro případ nouze a nakupování potravin, případně jim majitel doporučí si auto pronajmout.
- Budou předem informováni o všech alarmech, kamerách a monitorovacích systémech pro domácí zvířata, technologii monitorování zvuku a video zvoncích.
Možná si myslíte, že to je snad samozřejmostí… ale bohužel tomu tak není vždy.