Airbus A320 má další komplikaci. Výrobce řeší problém s kovovými panely u části letadel a zároveň dohání následky rozsáhlé softwarové závady. Do konce roku proto stihne dodat méně strojů, než plánoval.
Airbus oznámil, že letos předá zhruba 790 komerčních letadel. Původní cíl počítal s 820 stroji. Firma přitom ještě o víkendu narychlo stahovala tisíce letadel A320 kvůli softwarové chybě, která způsobila rušení letů po celém světě. Většinu závad technici odstranili během pondělí, ale vzápětí se objevila další překážka.
Nově jde o kovové panely umístěné za kokpitem u obou předních dveří. Mají nesprávnou tloušťku po práci dodavatele Sofitec Aero ze Sevilly. Airbus proto musí zkontrolovat stovky strojů napříč výrobními fázemi. Podle prezentace pro aerolinky jde o 628 letadel: 168 už létá, 245 stojí na montážních linkách a 215 je v dřívější výrobní fázi. Firma uvádí, že nejde o otázku bezpečnosti, ale o kvalitativní standardy.
Vliv na provoz a dodávky
Softwarová chyba o víkendu vyřadila z provozu tisíce letů. Airbus zároveň bojuje se zpožděnými dodávkami motorů od amerického výrobce Pratt & Whitney i s disponibilitou některých kabinových komponentů. Některé stroje musel dočasně vyřadit z provozu kvůli údržbě. Série problémů přichází krátce poté, co se A320 stal nejčastěji dodávaným modelem v historii a předstihl Boeing 737.
Přesto Airbus potvrdil finanční výhled: za celý rok očekává upravený provozní zisk kolem 7 miliard eur. Akcie společnosti po oznámení stouply o více než 2 procenta, i když stále nedosáhly hodnot před zveřejněním softwarové závady. V pátek firma zveřejní listopadová čísla o dodávkách.


