Prada Group uzavřela nákup značky Versace a zaplatila za ni 1,375 miliardy dolarů v hotovosti. Jeden z nejznámějších módních domů světa tak přechází pod stejné vedení jako Prada i Miu Miu. Skupina tím otevírá novou etapu italské luxusní módy.
Prada v krátkém prohlášení uvedla, že získala všechna potřebná povolení a transakce tím nabyla platnosti. Capri Holdings, dosavadní majitel, využije příjem k úhradě dluhu. Donatella Versace nákup přivítala na Instagramu a zveřejnila i archivní fotografii zakladatele Gianniho Versaceho s Miucciou Prada. „Dnes je tvůj den a den, kdy se Versace přidává k rodině Prada,“ napsala.
Nová éra Versace
Budoucí směřování značky bude řídit Lorenzo Bertelli, dědic skupiny Prada. Působí jako výkonný předseda Versace a také jako ředitel skupiny pro marketing a udržitelnost. Zdůraznil, že neplánuje žádné rychlé personální změny, ale zároveň poukázal na to, že Versace již dlouho nedokáže naplnit svůj potenciál.
Značka prochází kreativní obnovou pod novým návrhářem Dariem Vitalem. Ten představil svou první kolekci v září na milánském týdnu módy. Dříve vedl design Miu Miu, ale jeho příchod k Versace podle vedení nesouvisel s akvizicí. Capri Holdings koupil Versace v roce 2018 za 2 miliardy dolarů, ale v éře „tichého luxusu“ se mu nedařilo dostat značku zpět na vrchol.
Podle propočtů měla Versace v roce 2024 na tržbách Capri Holdings dvacetiprocentní podíl. Prada při oznámení dohody uvedla, že po začlenění bude Versace tvořit třináct procent příjmů skupiny, Miu Miu dvacet dva procent a Prada šedesát čtyři procent. Celá skupina loni zvýšila tržby o sedmnáct procent na 5,4 miliardy eur.
Versace ve výrobě Prady
Prada už připravuje začlenění nové značky do své výrobní sítě. Bertelli novinářům řekl: „Vyrobit kabelku pro jednu či druhou značku vyžaduje stejné know-how.“ V závodě ve Scandicci, kde vznikají kožené doplňky Prada a Miu Miu, proto přibude i výroba Versace.
Foto: Reuters
Podnik se opírá o dlouholetý tréninkový program, v němž se vzdělávají noví řemeslníci v Toskánsku, Marche, Benátsku a Umbrii. Za čtvrt století prošlo akademií přes 570 lidí. Letos počet nováčků vzrostl na 152 a sedmdesát procent loňských absolventů získalo práci přímo ve skupině.
Prada letos investovala 60 milionů eur do rozšíření výroby, včetně nové továrny na kožené zboží u Sieny, pletené módy u Perugie či posílení výroby obuvi Church’s ve Velké Británii. Od roku 2019 vložila do dodavatelského řetězce přes 200 milionů eur, což ukazuje, jak důležité je pro skupinu řídit tvorbu produktů uvnitř Itálie.


