Už v úterý je na programu tradiční zářijový keynote, na kterém společnost Apple představí novou řadu smartphonů a dalších produktů. Událost je významným milníkem nejen pro fanoušky značky, ale i pro akcionáře. Jak jablíčková konference obvykle zamává s cenou jedné z nejhodnotnějších společností světa?
Nejdůležitější událost roku pro fandy nakousnutého jablka je tady. Apple v úterý představí novou generaci vlajkových smartphonů iPhone a další nejmodernější produkty, které se mají stát pro společnost prodejním pilířem dalšího roku. Upozornil na to web CNN.
Stalo se tradicí, že Apple představuje světu své produkty v září. Většinou druhé úterý v měsíci. Výjimku museli v Kalifornii udělat loni, kdy se keynote křížila s prezidentskou debatou. Tehdy se nabízelo posunout prezentaci o den později, jenže to by zase vycházelo na 11. září. A tak loni Apple představoval své vize netradičně v pondělí.
It’s official! Apple will launch the iPhone 17 at the next #AppleEvent on September 9th at 10 a.m. PDT 🚨
— Apple Hub (@theapplehub) August 26, 2025
Are you excited? pic.twitter.com/E41ouA8KPn
Zatímco termín oznamovací prezentace se úzkostlivě hlídá, se specifikacemi modelů už takové tajnosti nejsou. Informace o designu a hlavních funkcích většinou s předstihem uniknou a dostanou se do rukou novinářů. Což má souvislost i s vývojem ceny akcií Applu.
Co na to cena?
Představení nových produktů je samozřejmě pro akcie nejvýznamnější událostí roku, většinou ale dochází k jevu „priced in“, kdy se určitá událost započítává do hodnoty podílu ještě před tím, než k ní skutečně dojde.
Zpravidla se tak stává, že oznámení nových telefonů už v den konference na grafu žádnou velkou veselku nezpůsobí. Akcie Applu rostou zpravidla několik dní před akcí – což se právě teď děje – a po odhalení už přešlapují na místě nebo dokonce mírně padají.
Letos přitom Apple nutně potřebuje bodovat. Akciím se v tomto roce moc nedaří (stále téměř dvě procenta v minusu) a místo nejhodnotnější společnosti musel Apple už dávno přenechat Nvidii. Před jablíčkovou firmu se dostal v souboji tržních kapitalizací i Microsoft.
Apple také čelí kritice za to, že zaspal v závodu umělé inteligence nebo že se kvůli strachu z reakce trhu bojí inovovat. Kalifornská společnost i tak doufá, že nové produkty povedou ještě letos k výraznému meziročnímu zvýšení prodejů.