BMW M5 Touring nové generace patří k nejbizarnějším automobilům současnosti. Je obrovské, těžké, technicky složité – a přesto si vás dokáže získat. Může se skutečně jednat o jedno z nejlepších aut, jaké kdy automobilka vyrobila?
Nejnovější M5 přebírá klasický recept – 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec, osmistupňový automat a pohon všech kol – a přidává elektrifikaci. Mezi motor a převodovku je vložen elektromotor o výkonu 194 koní, napájený z 14,8kWh baterie uložené v podlaze. Celkově tak M5 nabízí 717 koní a 1000 Nm točivého momentu. Dojezd čistě na elektřinu činí kolem 40 km.
Hmotnost je ale enormní: sedan váží 2445 kg, kombi Touring dokonce 2508 kg. A přesto se na silnici chová překvapivě mrštně. Řídit BMW M5 Touring je jako usednout do obřího M3. Předek je extrémně přesný, podvozek neutrální a auto se dá v zatáčkách krásně vodit plynem. Agilita, kterou byste od vozu takových rozměrů nečekali.
Brutální výkon a působivá dynamika
Elektrický točivý moment pomáhá okamžitým reakcím a osmiválec se s chutí vytáčí. Zrychlení je omračující, trojciferné rychlosti přicházejí až příliš snadno. Osmistupňový automat řadí hladce a motor má překvapivě kultivovaný zvuk. Brzdy fungují skvěle a dávají jistotu i při ostré jízdě. Na rychlých okreskách M5 Touring exceluje – přilnavost je obrovská a řidič má díky dobře vyladěnému řízení jasnou zpětnou vazbu.
Komfort? Tady narazíme
Slabinou je podvozek. BMW nepoužívá aktivní stabilizátory ani vzduchové měchy – jen ocelové pružiny a adaptivní tlumiče. Aby M5 zvládala hmotnost a nabízela sportovní chování, musela dostat velmi tuhé nastavení. Výsledek? Na kvalitních silnicích je jízda přijatelná, ale na rozbitých ulicích třeba působí vůz až neobyvatelně tvrdě.
Vůz je luxusní a stojí od 3,7 milionu korun, ale z hlediska komfortu zaostává i za menším M3.
Efektivita a reálné užívání
Překvapivě umí být model M5 Touring i úsporný. V kombinovaném provozu lze jezdit kolem 9 l/100 km, s nabitou baterií dokonce i za 7,8 l/100 km. Samozřejmě při sportovní jízdě spotřeba strmě roste, ale hybridní systém prokazuje smysl i u takového mastodonta.
Verdikt
BMW M5 Touring 2025 je i podle Motor1 „nesmysl“ na čtyřech kolech. Kombi, které jede jako supersport, hybrid, který platí daň za žravost, luxusní auto s podvozkem tvrdým jako deska. Je to směšné, přehnané, a přesto fascinující a lidé si právem myslí, že se jedná o nejlepší vůz se štítkem BMW na trhu.