Dodge odhalil nové detaily k připravovanému modelu Charger Sixpack – benzinové verzi svého legendárního muscle caru. Novinka nabídne dvě výkonové varianty, standardní pohon všech kol s možností přepnutí na zadokolku a startovní cenu od 51 990 dolarů, tedy cca 1,1 milionu korun.
Sedan bude o 2 000 dolarů dražší než kupé, připlatit si bude možné i za výkonnější provedení High-Output (HO) Scat Pack, které oproti základnímu R/T vyjde o dalších 5 000 dolarů více. V USA se začne zvedat dým od gum. S tímhle vozem bude veliká zábava.
Výkon a technologie
Vrcholný Dodge Scat Pack dostane dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec Hurricane o objemu 3,0 litru v konfiguraci High-Output, který nabídne 550 koní a 720 Nm točivého momentu. Síla půjde na kola přes nově přepracovanou osmistupňovou automatickou převodovku Torqueflight. Motor má kované klikové hřídele, písty i ojnice. Dodge uvádí zrychlení z 0 na 60 mph za 3,9 s. Působivé!
Internal-combustion returns to the Charger for 2026. https://t.co/51R4jK15ij
— Autoweek (@AutoweekUSA) August 10, 2025
Základní R/T bude vybaven verzí SO (standard output) bez některých kovaných dílů a s nižším plnicím tlakem, ale i tak nabídne 420 koní a 635 Nm. Stejně jako Scat Pack dostane v základu přepínatelný pohon AWD a osmistupňový automat.
Výbava a jízdní vlastnosti
Bez ohledu na zvolený motor dostane Charger Sixpack v základu zadní samosvorný diferenciál, software pro „line lock“ a „launch control“, aktivní výfuk a systém Performance Pages pro sledování výkonových parametrů přímo na infotainmentu. Scat Pack navíc podle Motor1 přidá šestipístkové přední brzdy Brembo a 20x10palcová diamantem řezaná kola, volitelně až 20×11 palců s pneumatikami šířky 305 milimetrů.
Oproti elektrické verzi má Sixpack odlišnou masku (kvůli dodatečnému chlazení motoru zmizel průchozí „R-Wing“), vpředu přepracované víceprvkové zavěšení a vzadu nezávislý čtyřprvkový systém. Dodge slibuje o 25 procent lepší stabilitu v limitních situacích, méně nedotáčivosti a neutrálnější chování v zatáčkách oproti minulé generaci Scat Packu.
Verdikt
Pro ty, kteří touží po osmiválci, má Dodge dobrou zprávu. Na otázku, zda by se pod kapotu mohl vejít motor Hellcat V8, odpověděl CEO značky Matt McAlear, že ano. Platforma byla podle něj od začátku navržena tak, aby zvládla různé technologie a pohonné jednotky, a mohla se přizpůsobit poptávce i změnám v regulacích.