Affalterbach sliboval více vozů s V8 pod kapotou – a teď nám jeden takový opravdu ukazuje. Jmenuje se GT Track Sport a ačkoliv zatím vystupuje jako koncept, vše nasvědčuje tomu, že se brzy dočkáme i sériové verze.
Mercedes-AMG se evidentně nechystá skončit s rozšiřováním své GT rodiny. Právě naopak. Z Affalterbachu podle Motor1 zaznívá, že modelová řada „ještě není kompletní“ a GT Track Sport má být ukázkou možného směru. S největší pravděpodobností půjde o homologaci pro připravovaný závodní speciál kategorie GT3, který podle pravidel FIA musí vycházet z legálně provozovatelného silničního vozu.
Z toho plyne, že bychom se mohli těšit na ostrou verzi AMG GT, která by se zařadila nad současný GT63 Pro – a tedy dost vysoko v hierarchii už tak bohaté nabídky. Připomeňme, že základní varianta GT43 má „jen“ čtyřválec.
Design
Ačkoliv slovo „Track“ v názvu evokuje výhradní nasazení na závodní trati, první záběry maskovaného prototypu prozrazují něco jiného. Vedle vozu si pozorní čtenáři mohli všimnout pneumatik Michelin určených pro běžný provoz, což naznačuje, že GT Track Sport by mohl mít homologaci i pro silnice. Není ale pochyb o tom, že půjde o auto s naprosto extrémními specifikacemi. Jednoduše řečeno, nejen na pražské magistrále rozhodně upoutá pozornost.
Aerodynamické prvky jako mohutný přední splitter a výrazné křídlo uchycené „labutím krkem“ (swan-neck) napovídají, že se AMG vydává po stopách Porsche 911 GT3 RS – a možná ještě dál. Uvnitř bychom měli očekávat pouze dvoumístné uspořádání. To by potěšilo fanoušky první generace AMG GT, kteří kritizovali druhou generaci za „vyměknutí“ ve stylu 2+2, čímž se podle nich vůz příliš přiblížil modelu SL.
Očekávání jsou velká
Přestože vše napovídá tomu, že Mercedes by nejraději tímto modelem pokořil i F1, GT Track Sport bude mít mnohem realističtější cíl, a to sesadit Porsche 911 z trůnu v kategorii silničních okruhových strojů. Jenže právě v Zuffenhausenu chystají nový model GT2 RS, takže bitva bude tvrdá.
Verdikt
Ať už se z GT Track Sport stane regulérním silničním vozem, nebo zůstane jen okruhovou hračkou pro vyvolené, jedno je jisté – Mercedes-AMG vrací úder v plné síle. A to s osmiválcem, jak se patří. Porsche by se mělo mít na pozoru.