Britský výrobce sportovních vozů Lotus původně sliboval, že uvede na trh novou generaci dvoumístného kupé Elise s čistě elektrickým pohonem v roce 2027. Nyní, jak uvádí portál Autocar, představitelé značky nad tímto termínem váhají.
Například šéf designového oddělení Lotus Group Ben Payne naznačil, že by mohlo dojít k odkladu do doby, než budou k dispozici baterie s větší energetickou hustotou. „Technologie vám právě teď opravdu neumožňuje vytvořit tento produkt přesvědčivým způsobem,“ řekl Payne. Poukazoval tím na to, že nynější elektromobily s velkou baterií zabudovanou v podlaze mají obecně vyšší siluety a samozřejmě také vysokou hmotnost.
Proto i současné elektromobily Lotusu, kterými jsou sedan Emeya a SUV Eletre, musely být větší a těžší než dřívější typy této značky poháněné spalovacími motory.
Splnit základní poslání Lotusu, který hodlá nabízet skvěle řiditelné, menší a lehké vozy, se vinou současné technologie baterií nepodaří ani s přispěním dalších nových technických řešení. Mezi ně náleží například konstrukce zadního pomocného rámu, který je o 37 procent lehčí než u benzinového modelu Emira.
Již nyní existují baterie, které by do stylu Lotusu zapadaly. Například britská inženýrská firma Nyobolt nedávno představila technologii baterií s vysokou energetickou hustotou v konceptu založeném na původní Elise. Má baterii s kapacitou 35kWh, váží pouze 1246 kg a není větší než původní vůz.
Problém je ale v tom, že jde o drahou techniku, kterou by zákazníci zřejmě nebyli ochotni zaplatit. I proto je pravděpodobné, že projekt elektrické Elise s cenovkou kolem 2,25 milionu korun, bude nakonec odložen na později.


