Německý koncern VW připravil na rok 2023 nový Multivan. Klasický a všemi milovaný model s sebou přiváží větší dynamiku i robustnost. Výrobci si dali záležet na tom, aby veřejnost informovali o novinkách, které na ni čekají. Větší flexibilita, dynamika, digitalizace. Celková inovativnost je zřejmá. Pochopitelný je i fakt, že si za nový Van solidně připlatíme. Základ stačit nebude.
Filozofie zůstává sice stejná, VW ji ale transformoval do nové, uspěchané doby. Stále si Multivan pořizují lidé s početnou rodinou, výletníci, řemeslníci. Komfort na cestách a praktičnost je ona filozofie, která byla zachována. Nově máme ale k dispozici nespočet technologií, které nám výrazně usnadní cestování a vylepší konektivitu. Na té je většina lidí v dnešní době nepochybně závislá. VW vychytal volání moderní éry a dopřál nám praktický Van, který nás rozhodně neomrzí, a to ani svým designem. Ten se drží na špičkové úrovni.
Design
Multivan patří mezi matadory designu. Od počátku nás bavilo, že se VW neomezuje pouze na jezdící kvádr na čtyřech kolech. Z nového modelu je cítit dynamika a komfort. Exteriér okouzlí svým křivkami a barevnými kombinacemi, interiér nás naopak překvapí nespočtem detailů. Na ty si výrobci potrpí. Ať tak či onak, Multivan se designem prostě povedl.
Přední část omezila velikost grilu pouze na vcelku tenkou lištu, do které byl napasován znak automobilky VW. O chlazení se stará nárazník s dnes už typickým děrováním. Po boku nás zaujala kola v klasickém stylu VW a linie. Výrobci se jimi rozhodli zvýraznit zadní posuvné dveře. Ty jsou nově opatřeny systémem Easy Open. Pouhým pohybem nohy, který už známe z oblasti kufru, se dveře velice rychle otevřou. Drobnost, která ovšem dokáže ušetřit hodně práce.
Multivan opět využívá systém kolejnic. Sedadla jdou velice jednoduše vyjmout a zase vrátit. Každé je opatřeno vyhříváním, nikde nás ovšem nebudou obtěžovat kabely. Místo pro řidiče je skutečným místem pro relaxaci. Pohodlné sedadlo, palubní deska dostatečně kolmá, abychom měli lepší pocit při řízení. Místo pro nabíjení telefonu. Díky panoramatické střeše dostává kabina pomyslně více prostoru. Z Multivanu se nám nebude chtít vystoupit.
Motor
V nabídce narazíme jak na benzín a diesel, tak na hybridní technologie. 1,4litrový TSI eHybrid na nás čeká s výkonem až 218 koní a spotřebou paliva cca 2 litry. 1,5litorvý benzín disponuje výkonem 136 koní a jeho dvoulitrová verze pak výkonem 204 koní. Dvoulitrový diesel nakonec uzavírá kapitolu výkonu hodnotou 150 koní.
Verdikt
Cenový základ lehce přesahuje 1,2 milionu korun. Velice lehce se ale můžeme dostat až přes hranici 2 milion korun. Inu, VW není levná značka. Multivan za ty peníze ovšem stojí.