Reklama

Zdravotní přínosy cvičení jménem pilates

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Pilates je cvičení vhodné pro posílení celého těla se zaměřením na jeho střed. Pomáhá zlepšit celkovou kondici, pohodu a pružnost vašeho těla. Jaké jsou konkrétní zdravotní přínosy pilates?

Přečtěte si, co je pilates, pro koho je toto cvičení vhodné a jak si vybrat lekci.

Správné držení těla

Pilates vás naučí získat a udržovat správné držení těla. To může pomoci s bolestmi dolní části zad.

Svalový tonus

Během cvičení budete používat svaly, které nejspíše nepoužíváte denně. Po počáteční lehké bolestivosti zjistíte, že vaše svaly jsou více napnuté. To je obzvláště dobré pro starší lidi a ty, kteří mají sedavé zaměstnání. Svalový tonus se totiž ztrácí s věkem a nečinností.

Ploché břišní svaly

Pilates se zaměřuje na posílení vašeho jádra, které zahrnuje břišní svaly. Zjistíte tedy, že jedním z přínosů pilates je ploché bříško.

zdravotní přínosy pilates
Po cvičení pilates budete mít hezky ploché břicho.

Flexibilita

Jak stárneme, máme tendenci ztrácet flexibilitu, kterou jsme měli, když jsme byli mladí. Po nějaké době cvičení pilates budete ohromeni, o kolik pružnější se vaše tělo stalo. To je důležité z hlediska prevence jakéhokoli zranění.

Zlepšuje rovnováhu

Prostřednictvím propojení mysli a těla si uvědomíte, jak se vaše tělo pohybuje a jak funguje. Pilates nejen zlepšuje vaši fyzickou rovnováhu prostřednictvím správného držení těla, ale také obnovuje vaši rovnováhu těla a mysli. Budete se cítit více v pohodě.

zdravotní přínosy pilates
Pilates zlepšuje rovnováhu.

Snižuje stres

Do cvičení budete plně pohrouženi a nebudete schopni přemýšlet o všech vašich povinnostech. Budete se soustředit na dýchání a pohyby těla, což vám pomůže zbavit se stresu.

Pomáhá pilates při hubnutí?

Protože pilates je forma cvičení pro posílení svalů, může vám pomoci tvarovat určité oblasti těla. Zejména břicho, nohy a hýždě. Lekce lze přizpůsobit tak, aby nabízely buď lehký cvičební program pro rozvoj základní síly, pružnosti a rovnováhy, nebo kompletní trénink a přísnější cvičební program.

Mějte na paměti, že pilates není klasifikován jako aerobní cvičení, takže pro efektivní hubnutí byste ho měli kombinovat se zdravou stravou a pravidelnou aerobní aktivitou. Zkuste chůzi, plavání, běh nebo jízdu na kole.

Na jaké oblasti těla se pilates zaměřuje?

Pilates pracuje hlavně na vašem středu, což zahrnuje oblast břicha a páteře. Proto může být nesmírně přínosný pro lidi, kteří trpí bolestí dolní části zad. Mezi další oblasti vašeho těla, které jsou prostřednictvím pilates posilovány a tvarovány, patří nohy – zejména stehna a hýždě.

zdravotní přínosy pilates
Při pilates posilujete oblast břicha a páteře.

Zdravotní přínosy pilates jsou nezanedbatelné i pro lidi trpící artritidou. Pomáhá jim udržovat klouby pružné. Zároveň posiluje stehenní svaly, což může být užitečné zejména při prevenci artritidy a poranění kolen.

Potřebujete nějaké speciální vybavení?

Když začínáte, podložka na podlaze je opravdu vše, co budete potřebovat. Mnoho cviků pro začátečníky lze provádět bez jakýchkoli pomůcek. Jakmile se stanete pokročilejšími, můžete vyhledat studio, které nabízí kurzy pilates s využitím speciálního vybavení jako je Reformer nebo Cadillac.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

cvičení

Otázky, které byste si měli položit, než vynecháte cvičení – část...

Znáte ty dny, kdy máte spoustu důvodů, proč zrovna dnes vynechat pravidelný trénink? Jsou to legitimní důvody, nebo jen výmluvy? Na co byste se měli zeptat sami sebe si přečtěte v článku.

Otázky, které byste si měli položit, než vynecháte cvičení – část...

Rozhodnout se cvičit někdy v budoucnosti je snadné. Ve skutečnosti se často rozhodujete, když jste odpočatí, energičtí a motivovaní. Co se stane, když přijde čas to skutečně dodržet?
esenciální oleje

Využití esenciálních olejů mimo aromaterapii

Aromaterapie není jediným způsobem použití éterických olejů. Mnoho lidí používá esenciální oleje k provonění svých domovů nebo osvěžení prádla. Používají se také jako přírodní vůně v domácí kosmetice a vysoce kvalitních přírodních produktech.
Běh

Kdy a jak odpočívat při běžeckém tréninku

Pokud se rozhodnete, že zařadíte do běžeckého plánu dny odpočinku, je dalším krokem jejich strategické naplánování. Nejlepší dny pro odpočinek budou záviset na tom, jaký jste typ běžce, kdy obvykle běháte (a jak dlouho) a jestli trénujete na konkrétní událost.
Esenciální oleje

Co jsou esenciální oleje a jak fungují?

Esenciální oleje se často používají v aromaterapii. To je forma alternativní medicíny, která využívá výtažky z rostlin k podpoře zdraví a pohody.
Běh

Měli byste běhat každý den?

I když víte, že běh je skvělé cvičení, možná si říkáte, jestli je každodenní běhání chytrý nápad. Zvažte všechny přínosy i rizika, než si slíbíte běhat každý den.
Reklama
Reklama
Reklama