Japonská firma Yamaha se může chlubit několika stroji, které nemají konkurenci. Před nějakou dobou ale přišla s novinkou. Model MT-10 v sobě nese rysy typického naháče, kterého Yamaha oblékla do tmavých barev. Pohybujeme se sice ve vyšší cenové hladině, tahle motorka nám ale bude sloužit pěknou řádku let. Technologicky vyspělý stroj je tady.
Úkolem techniků bylo vytvořit mašinu, která bude extrémně rychlá a nechá jezdci pocítit masivní krouticí moment. K cíli lidé z Yamahy dospěli s velikým úspěchem. Vytvořili stroj, který nás uchvátí nejen výkonem, ale navíc i vzhledem. Design využil temné barvy, aby dokreslil motto modelu Yamaha MT-10. To zní „Nejtemnější energie“. Díky ergonomii naked budeme na motorce pohodlně usazení a dostane se nám skvělé příležitosti práce s těžištěm. MT-10 perfektně sedí, a proto je dobrou volbou pro zkušené i začínající jezdce.
Cenově se pohybujeme na vcelku přijatelné škále, pokud se zamyslíme nad kvalitou a životností. Necelých 400 000 korun pak zní jako vcelku férová nabídka. Ano, je to hodně peněz, tenhle stroj nám ale nebude jen postávat v garáží. Už po první jízdě zjistíme, že se vyplatila každá utracená koruna. Model Yamaha MT-10 za to prostě stojí. Pojďme se zblízka podívat na motorku, která patří mezi špičky nejen ve vlastních řadách.
Design
Výrobci se rozhodli využít ty nejtemnější barvy. Základem se stala kombinace Cyan Storm. Z té vystoupají převážně pastelová kola. Icon Blue sladila kola s nádrží a Tech Black už pouze oblékla celou motorku do černého hábitu. Předek disponuje drobnější maskou a dvěma menšími kulatými světlomety. Po stranách nádrže najdeme sání. Skvěle vyladěná motorka do posledního detailu.
Technologie
Po usazení budeme mít přehled o všech hodnotách na 4,2palcovém TFT displeji. Motorka disponuje tempomatem, což ale rozhodně nevyužijeme na trati, kam tenhle stroj patří. Podél spodní části se táhne titanový výfukový systém. Přední zdvih se ustálil na 120 mm, stejně jako ten zadní. Kotoučové brzdy nabízejí přední průměr 320 mm, zadní pak 220 mm.
Motor
Srdcem motorky se stal litrový čtyřválec, který dá dohromady výkon až 166 koní. To už je samo o sobě dost. V kombinaci s točivým momentem 112 Nm se jedná o pořádnou proci zábavy. Začínající jezdci by neměli spoléhat na skvělou stabilitu modelu Yamaha MT-10. Trochu zkušeností tahle bestie přeci jen vyžaduje.
Verdikt
Krásná, a hlavně extrémně povedená motorka. Pokud snad váháme, neprodlužujme to. Yamaha MT-10 je opravdu povedený stroj.