VW si pro trh připravil novou podobu svého legendárního crossoveru. T-Roc působí daleko více sebevědomě a přitažlivěji. Výrobci zapracovali na masce chladiče i na dalších detailech. Stále ovšem platí, že VW není zrovna levná značka. Za vlastně základní výbavu nového T-Rocu zaplatíme poměrně tučné peníze. Na druhou stranu může designu VW vůbec někdo konkurovat?
Mnoho značek samozřejmě může nové podobě modelu T-Roc konkurovat. Bavme se ovšem v cenově podobné rovině. U VW stále platí, že design rozhodně neputuje na druhou kolej. Mnohdy nás zklame výkon, výrobci se ale snaží o to, abychom se s vozidlem sžili. Svoji pozornost tedy nasměrovali převážně ke kabině. V T-Rocu se budeme cítit skutečně jako doma. Nejvyšší palby ovšem začínají lehce kolísat. Za 1,2 milionu korun už si umíme představit v naší garáži i jinou, poutavější značku.
Design
Přední část reprezentuje nový pohled. Maska chladiče více než jinde navazuje na LED světlomety. Z těch se zase do mříže posouvá pruh, který protíná znak VW. Kontrast masce tvoří nárazník. Ten začal využívat černý pruh, který ústí v průduchy, a ty rovněž napomáhají aerodynamice. Celkově je předek tohoto modelu dosti masivní. Takto se prezentuje T-Roc a sklízí za to úspěch.
Z boku se dostáváme ke kolům. Podle výbavy se dostaneme od 16 palců až k hodnotě 18 palců. Ty největší působí nejzajímavějším dojmem, a to převážně díky svému vzoru. Květ tvořený lištami ostrými jako břitva. Skvělý design. Zadní část uzavírá kapitolu exteriéru. T-Roc je známý pro svůj lomený kufr a nový facelift tento prvek naštěstí nijak nenarušuje.
Interiér perfektně vystihuje nový přístup k designu. V kabině se budeme skutečně cítit jako doma. Středem palubní desky zůstává obrazovka infotainmentu, která nabrala šířku 10,25 palce. Obecně začal VW pracovat s dotykovými displeji na úkor fyzických tlačítek. Opět VW ukázal, jak moc má v oblibě rovné linie. Včetně ambientního osvětlení, vše se krásně doplňuje v přímkách.
Výkon
V nabídce najdeme skutečně širokou škálu motorů. 1litrový benzín 81 kW, 1,5litrový benzín 110 kW, dvoulitr diesel 86 kW. Největší úspěch ovšem sklidí dvoulitrový benzín s výkonem 300 koní. Bohužel, oproti základní verzi se cena zvýšila dvounásobně.
Verdikt
Skvělý vůz, který má lidem co nabídnout. Chceme-li ovšem živější auto, připravme si cca 850 000 korun. Za výbavu R s nejsilnějším motorem pak 1,28 milionu korun.