Americký národní úřad pro bezpečnost v silničním provozu (NHTSA) zahájil řízení související s elektromobilem Kia EV6. Stalo se tak na základě stížností zákazníků, kteří během jízdy zaslechli určité praskání ze zadní části vozidla, rozsvícení kontrolky na palubní desce a následnou částečnou nebo úplnou ztrátu hnací síly. To pak může vést k náhlému zastavení a znehybnění vozu.
Podobný problém úřad vyšetřuje také u typu Ioniq 5, který vyrábí sesterská automobilka Hyundai, a který má prakticky identické technické vybavení jako Kia EV6. Oba vozy se prodávají také na českém trhu.
Podle předběžných závěrů vyšetřování existuje vztah mezi poruchou řídící jednotky nabíjecího systému vozidla a zmiňovanými problémy elektromobilu korejské značky.
V současné době je vyšetřování ve fázi předběžného hodnocení. Nyní si inženýři NHTSA vyžádají informace od výrobce.
Po vyhodnocení NHTSA buď vyšetřování skončí nebo přejde do další fáze. Pokud by specialisté NHTSA dospěli k tomu, že závada ovlivňuje bezpečnost, může agentura zaslat výrobci dopis s žádostí o zahájení adekvátní svolávací akce. V obdobném vyšetřování týkajícím se Hyundai Ioniq 5 NHTSA ještě nedospěla k finálnímu závěru.