Více
    1.4 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Tipy pro soustředěnou meditaci

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pouhých několik minut pravidelné soustředěné meditace zlepší vaši pozornost a uleví vám od stresu. Začít můžete hned. Přečtěte si naše tipy, jak na to.

    I když můžete začít cvičit soustředěnou meditaci v pouhých pěti krocích, neznamená to, že každé sezení bude snadné, zvláště na začátku. Mějte na paměti tyto tipy, které vám pomohou vytvořit praxi, která je přizpůsobena vašim zkušenostem a prostředí:

    Dej tomu čas. Meditace často vyžaduje praxi. Pokud očekáváte, že ji provedete dokonale hned napoprvé, můžete si ve skutečnosti způsobit více stresu. Pocit sklíčenosti vám může bránit v pokračování.

    Začněte kratšími sezeními. Pět minut je pro začátečníky ideální. Postupem času se propracujte k delším relacím. S praxí se tento typ meditace stává snadnějším a účinnějším.

    Zkuste jinou meditační praxi. Pokud je zážitek frustrující a opravdu nechcete pokračovat, můžete dosáhnout většího úspěchu s jinými typy meditace.

    Vyberte si ten nejlepší čas pro vás. Mnoho lidí zjišťuje, že soustředěná meditace (nebo jakákoli meditační praxe) je skvělý způsob, jak začít svůj den. Ranní meditační cvičení dokáže zázraky, protože vás udrží v klidu a připomene vám, že máte být všímaví po celý den. Jiní se rozhodnou meditovat po práci, je to pro ně způsob, jak si odpočinout od svých nabitých programů a znovu se soustředit na rodinu a domov. Nechají pracovní stres tam, kde by měl být – v práci.

    Výhody soustředěné meditace

    Tato praktika vám může pomoci zlepšit vaši pozornost a udržet soustředění po delší dobu. Když se během meditace díváte na určitý předmět, naučíte se věnovat méně pozornosti jiným rušivým vlivům. V průběhu času soustředěná meditace pomáhá mnoha lidem cítit se méně obtěžováni okolními ruchy.

    Soustředěná meditace může také zlepšit vaši emoční regulaci. Naučíte se reagovat na své vnitřní pocity stejným způsobem, jakým byste reagovali na hlasitý autoalarm. Pozorujete a přijímáte ten pocit či rozptýlení, ale nefixujete se na něj.

    Jakmile se naučíte, že můžete zůstat v přítomnosti bez ohledu na to, co cítíte, můžete najít lehkost a pohodlí i uprostřed těch nejnáročnějších emocí.

    V závislosti na vaší osobnosti a cílech, kterých chcete pomocí meditace dosáhnout – ať už chcete rozšířit svou mysl, najít více klidu, nebo ztišit své myšlenky – můžete najít metodu meditace, která vám nejlépe vyhovuje. Jakmile si vybudujete základy, začnete si všímat výhod meditace, včetně úlevy od stresu, zlepšení paměti a většího sebeuvědomění. A čím více cvičíte, tím bude vaše meditační praxe jednodušší a intuitivnější.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    spánek

    Dechová cvičení pro lepší spánek: Dýchání do břicha

    Mnoho lidí má v dnešní době problémy se spánkem. Ať už jde o obtížné usínání, probouzení se uprostřed noci, či nekvalitní spánek, kdy se ráno vzbudíte neodpočatí. Co s tím?
    Kripalu jóga

    Co je Kripalu jóga

    Zatímco většina stylů jógy zahrnuje meditaci a dýchání, jóga Kripalu klade stejnou důležitost na mysl, tělo a ducha. Je ideální pro začátečníky a přizpůsobitelná každému, bez ohledu na váš věk, schopnosti, velikost nebo jiné okolnosti.
    Jóga v parku

    Jóga je ideální způsob, jak si ulevit od pracovního stresu

    Cítíte se ve stresu z práce? Najděte si čas na jógu. Nový výzkum zjistil, že jóga je zvláště účinná při snižování pracovního stresu.
    Výhody jógové terapie

    Výhody jógové terapie

    Zatímco praxe jógy je běžně spojována s úlevou od stresu, jógová terapie může být užitečná také při léčbě několika dalších stavů duševního zdraví.
    jógová terapie

    Co je jógová terapie?

    Jógová terapie je druh terapie, který čerpá z jógových cvičení, praktik a filozofií, aby zlepšil vaše duševní a fyzické zdraví.
    Pozice holuba

    Jak na jógové ásany: pozice holuba

    Pozice holuba je kyčelní předklon. Existují tři základní verze pozice holuba, z nichž každá navazuje na předchozí. Tato verze je první fází a je to ta, kterou budete běžně cvičit na hodinách jógy.
    Reklama
    Reklama
    Reklama