Pokud bychom si dnes měli pořídit pickup truck z 1977 se značkou Ford, bude to vyžadovat čas a peníze. Výsledek za to ale stojí. Renovace takovéto legendy je spíše otázkou hrdosti a naprostého zapálení do světa automobilů. Historie modelu F250 je bohatší, než by se na první pohled mohlo zdát. Lidé si sérii F oblíbili převážně pro její praktičnost i nezaměnitelný styl.
Se současnými stroji se pochopitelně nemůže veterán z roku 1977 rovnat, a to ani cenově. Na svou dobu ovšem disponoval masivním výkonem, který řidičům zaručoval spolehlivost v každé situaci. Nejčasněji bychom tedy mohli sérii F vídat na severoamerických farmách a rančích. Proč i dnes lidé vyhledávají tuto legendu? Mnohým se poštěstí koupit prakticky šrot a poté ho zrenovovat. Všem jde o jediné. Zachránit odkaz nehynoucí legendy.
Historie série F
První generace vozů značky Ford z označením F se dostala mezi lidi už v roce 1948. Národ si ji tak oblíbil, že vzápětí následovala generace druhá. Model z roku 1977, o kterém dnes bude řeč, pochází z pořadí šesté generace. A jak si stojí série F dnes? Pokud se rozhodneme investovat do trucku v průměru něco málo přes dva miliony korun, můžeme si pořídit už čtrnáctou generaci, která se začala vyrábět v roce 2021. Doufáme, že následující řady nebudou už pouze elektrické.
Design 1977
Všechny série byly něčím originální. Ta šestá se ovšem proslavila pro své převratné pojetí vzhledu. Oblé prvky se začaly rovnat a na silnicích se tak objevil robustní a nebezpečně vyhlížející truck. Přední část se pyšnila masivní maskou chladiče s chromovanou mříží a obřím nárazníkem. Světla zůstala pochopitelně kulatá, až časem nabrala čtvercový tvar. Hodně vozů mělo kabinu zvednutou poněkud výše, než by bylo zvykem. Říkalo se jim tzv. HIGHBOY.
Zadní strana nabízela dostatečný prostor pro jakýkoli náklad. Na korbu jsme mohli naložit skutečně cokoli. Víko bylo zdobeno velikým nápisem Ford. Barevně se karoserie lišila významným způsobem. Většinou se volila kombinace dvou složek.
Interiér už nabízel poněkud vyspělejší stavbu palubní desky, a to včetně všech ukazatelů a budíků. Sedadla byla samozřejmě spojena v jeden celek. Pokud jsme si zvolili verzi vozu double cab, čekalo na nás pohodlí i vzadu.
Motorizace
Ford F250 1977 byl vybaven 6,6litrovým osmiválcem. Ten dokázal vyrobit až 169 koní. Dnes je právě motor v dobrém stavu skutečný poklad. Mnozí neváhají celou mašinu rozebrat a z gruntu vyčistit. Zvuk klasické verze 400 je k nezaplacení.
Verdikt
Záchrana modelu F250 chce čas i finance. Pokud se ale někdo do tohoto projektu pustí, přejeme hodně štěstí. Je to sice běh na dlouhou trať, cíl za to ovšem stojí.