Americká značka Dodge představila produkční verzi svého prvního elektrického výkonného vozu Charger Daytona. Navíc hned ve dvou karosářských provedeních – kupé a sedan. Současně odtajnila i technické údaje.
Aby nebyl šok pro tradiční kupují těchto takzvaných muscle car příliš velký, zachovali designéři tradiční linky a křivky a současně konstruktéři vyvinuli pohonné ústrojí s velkým výkonem. Extrémnější ze dvou verzí (s označením Scat Pack) nabídne výkon 670 koní ze dvou pohonných elektromotorů. Díky tomu činí hodnota zrychlení z nuly na 96 kilometrů v hodině jen 3,3 sekundy, což je o malinko lepší čas než v případě dosud nabízených vozů se spalovacím motorem.
Zájemci nezůstanou ochuzeni ani o typický zvuk, který dosud tato auta při spalování benzínu vydávaly. Nové zařízení Fratzonic Chambered Exhaust není jen reproduktorem. Vlastně jde o něco, co do značné míry připomíná klasické výfuky.
Verze R/T, jejíž výkon je necelých 500 koňských sil, má i velmi solidní dojezd. Ten je na na jedno nabití 510 kilometrů díky vysokonapěťové baterii s kapacitou 100,5 kWh. Silnější varianta pak ujede od nabíječky k nabíječce 419 kilometrů.
Navíc elektrický Charger disponuje solidním nabíjecím výkonem. Elektřinu v akumulátorech lze doplňovat výkonem až 183 kW.
Vozy se začnou vyrábět již v letošním létě. Ceny zatím zveřejněny nebyly.