Plných šedesát procent uživatelů vozů čínské značky Nio dává podle interního průzkumu automobilky přednost zajetí pro výměnu vybité baterie za nabitou před připojením vozu k dobíjecímu zařízení.
Značka Nio je v současnosti jediná, která má ve svých vozidlech zabudované trakční baterie takovým způsobem, aby je bylo možné ve speciálních stanicích během pěti minut vyjmout a vyměnit za jiné.
Na počátku dubna Nio oslavilo provedení již dvacetimiliónté výměnné operace. Nová, již třetí generace těchto stanic, zvládá za 24 hodin uskutečnit 408 výměn. To je o třetinu více než u druhé generace.
Do konce letošního roku hodlá automobilka uvést do provozu dalších tisíc svých výměnných stanic. V Evropě pak sedm desítek.
Uživatelé za výměnnou operaci nic neplatí. Ovšem můžou k nim zajíždět pouze ti, kteří si auto zakoupili „bez baterie“ a tu si pak za měsíční poplatek pronajímají. Ti, kteří zvolili variantu pořízení kompletního vozu, pak službu výměny baterií využívat nemůžou.
Nio v současné době buduje další továrnu na výrobu těchto výměnných stanic v Maďarsku. I díky tomu chce splnit svůj cíl – mít do konce roku 2025 po celém světě v provozu čtyři tisíce těchto zařízení.