Více
    0.7 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Sice slabší, ale stále zábavná. Honda Civic Si 2022 je skvělý sedan

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nejnovější Honda Civic Si kombinuje relativně slušný výkon převážně se skvělými jízdními vlastnostmi, ale hlavně s designem, který nás doslova ohromí. Jestli exteriér působí závodně, počkejme si na kabinu. Ta působí jako ze hry Need for Speed. Dlouhý generační strom přinesl své ovoce a díky tomu máme skvělé auto s ověřenou spolehlivostí.

    V roce 1984 přišli Japonci s autem, které se stalo tak trochu legendou. Honda Civic už s námi brázdí silnice po 9 generací a s každou další vždy přišla s něčím novým a zajímavým. V současné době se nabízí otázka, jestli je design, který působí v pravdě futuristicky, to pravé ořechové. Pro znalce této značky je nový design pravděpodobně spásou, protože konečně naboural stereotyp předního grilu. Auto vypadá více vyzývavě a nebezpečně.

    Motor a čísla

    Pod kapotou má Civic Si klasický turbocharged motor 1,5l se čtyřmi cylindry. Stejně tak to měla i předešlá generace. Produkuje 200 koňských sil a krouticí moment je 260Nm. Sice se nám oproti předešlé generaci někam zašantročilo 5 koní, ale opravdová sranda přichází právě s krouticím momentem. Nová Honda totiž nabízí nižší hranici a to přesně 1,800 rpm oproti 2,100 rpm u odcházející legendy. Jednoduše řečeno, přestože najdeme po kapotou méně síly, jen ztěžka si toho všimneme, převážně pokud si zahrajeme na Tokio Drift. Řídit tohle auto je prostě zábava.

    Náhon nám stále jde na přední nápravu. Do pozoru je postavená šesti stupňová převodovka v manuálu. Dráhy jsou na páce navíc o 10% kratší a to jedině přidá na požitku z jízdy. Je sice pravdou, že řadící systém Honda nabízí asi nejlepší na trhu, ale problém je, že je to systém jediný. Automat prostě nebude a lidé se s tím musí smířit. Pro někoho je to samozřejmě malichernost, jiní však mohou mít s manuálem prostě problém.

    Krása a znovu krása

    Jak jsme si již řekli, design se opravdu povedl. Nabouraný stereotyp je jedna věc, ale lidé převážně ocení vzhled zadní části auta, které vypadá jak z prvních dílů Rychle a zběsile. Sedan je posazený hodně nízko a nutno říci, že zde opět není nic navíc. Jednoduše, a přesto dokonale.

    Interiér je jedna velká paráda. Skvostné závodní sedačky, masivní sportovní volant, ale hlavně překrásná palubní deska, které dominuje portiková obrazovka dostatečně velká pro všechny.

    Cena se bude pohybovat okolo 28 000 dolarů pro USA (630 000 Kč), uvidíme, jak se cena projeví v Evropě. Každopádně je se na co těšit.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Toyota RAV4 hybrid

    Toyota a její hybridy neznají hranice. RAV4 Adventure je to pravé SUV

    Jestli jsme si na něco zvykli, tak na fakt, že hybridy jsou nedílnou složkou automobilového průmyslu a mají světu stále co nabídnout. Pro lidi, kteří váhají mezi spalovací nádherou a trochou té ohleduplnosti k životnímu prostředí, se hybridy stavějí primárně. Zákazníci si navíc oblíbili SUV modely a to znamená, že žádná automobilka nesmí zůstat pozadu. Ani Toyota.
    Reklama
    Reklama
    Reklama