Svůj příspěvek do světa vozů kombi s elektrickým pohonem připravuje například Volkswagen s modelem odvozeným od sedanu ID.7, určité záměry naznačila třeba i Škoda. Ovšem faktem je, že prvním takovým vozem na trhu je model MG5. Pro čínskou značku se jedná o třetí ze čtyř jejích novinek pro rok 2023. Tou první bylo SUV HS, následoval elektrický hatchback MG4 a ještě se dočkáme bateriové verze modelu ZS.
Kombi MG5 je vymyšleno tak, aby mohlo plnit roli jediného auta v rodině. Ovšem objem kufru je na vůz ve velikosti nižší střední třída spíše průměrný. Pojme v pětimístném uspořádání 479 litrů, v případě složení zadních sedaček je k dispozici 1367 litrů.
Zadní opěradlo je rozděleno v poměru 40:60 a po sklopení nevytvoří s podlážkou kufru rovný prostor. Potěšitelný je dostatek místa pro nohy na zadních sedadlech, s prostorem pro hlavu je to již horší.
Technické údaje udávají u tohoto vozu maximální rychlost 185 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto nastane již za 8,3 sekundy. To jsou hodnoty vztahující se k silnější ze dvou variant pohonného ústrojí.
Motor pohání přední kola a spotřeba podle měření v režimu WLTP činí 17,5 kWh na sto kilometrů. Energii motor čerpá z vysokonapěťové baterie, které jsou také k mání dvě různé. Ta s menší kapacitou pojme 50,3 kWh, větší 61,1 kWh.
Teoretický dojezd v režimu WLTP varianty s větší baterií je tedy 400 kilometrů, menší zajistí ujetí 320 kilometrů. Dobíjet je možné stejnosměrným proudem výkonem nejvýše 87 kWh, což není úplně závratná hodnota. I tak lze ale po připojení k rychlodobíjecímu stojanu (nabíjecí konektor se nachází uprostřed přídě) zvýšit stav nabití během 35 minut z původní hodnoty 10 na 80 procent.
Nejlevnější varianta stojí 889 940 Kč. Jde pochopitelně o vůz, v jehož útrobách je zabudována menší z obou nabízených baterií. Verze s tou větší stojí přinejmenším 999 940 Kč.
Oficiálně prodeje MG5 v ČR odstartují 16. října.