Mazda: Světlo a vitalita
Mazda, která začala svou činnost v roce 1920 výrobou korkových zátků, se v 30. letech přeorientovala na výrobu automobilů. Název Mazda byl formálně přijat v roce 1984, i když tříkolové nákladní vozy nesly toto jméno již dříve. Jméno Mazda odkazuje na zoroastriánského boha světla Ahura Mazdu, což mělo zlepšit image malých vozů značky. Současně je název značky podobný jménu prezidenta společnosti, Jujiro Matsudy. Logo Mazdy, zobrazující pár křídel ve tvaru písmene M, symbolizuje kreativitu, vitalitu, laskavost a odolnost.
Jaguar: Elegance a síla
Jaguar, původně známý jako The Swallow Sidecar Company (S.S.), se ve 20. letech specializoval na výrobu postranních vozíků k motocyklům. V roce 1945 se akcionáři společnosti rozhodli změnit název na Jaguar, což bylo tehdy vnímáno jako jedinečné a nezaměnitelné jméno. Automobily s logem skákajícího jaguára jsou dnes synonymem pro eleganci, výkon a sílu.
Historie těchto značek je plná fascinujících příběhů, které odrážejí jak technologický pokrok, tak kulturní vlivy. Každé jméno a logo nese svůj vlastní význam a symboliku, která se stala nedílnou součástí identity těchto automobilových gigantů.